Nem erősödött annyira az amerikai fogyasztói bizalom, mint várták

Erősödött, de a vártnál szerényebben emelkedett az amerikai Conference Board gazdaságkutató intézet fogyasztói bizalmi mutatója szeptemberben, miután augusztusban 2009 áprilisa óta legalacsonyabb szinten volt.

  • MTI MTI
Nem erősödött annyira az amerikai fogyasztói bizalom, mint várták

Az 5000 háztartás megkérdezése alapján készülő index 45,4 pontra nőtt az augusztusi 45,2 pontról. A szakértők 46 pontot vártak szeptemberre.

A mutató februárban még 72 ponton, három éves csúcson állt.

A jelenlegi helyzet megítélését jelző részmutató az augusztusi 34,3 pontról 32,5 pontra süllyedt, miközben a hat havi várakozások alindexe 52,4 pontról 54 pontra javult.

A "Jelenleg nehéz-e munkához jutni?" kérdésre a felmérésben részt vevők 50 százaléka felelt igennel, ami több az augusztusi 48,5 százaléknál. Eközben 4,8 százalékról 5,5 százalékra bővült azoknak az aránya, akik szerint "van bőven munkahely".

A következő hat hónapban több munkahelyre számítók aránya 12 százalékra emelkedett az augusztusi 11,8 százalékról, a kevesebb új munkahelyet várók aránya 31,2 százalékról 28,6 százalékra mérséklődött.

A megkérdezettek 13,3 százaléka vár bérnövekedést a következő hat hónapban. Ez az arány augusztusban nagyobb, 14,3 százalék volt. A bércsökkenésre számítók aránya eközben 18,8 százalékról 18,0 százalékra mérséklődött.

Útmutató cégvezetőknek

Útmutató cégvezetőknek

Mikor jó egy céges hitelajánlat?

Már párszáz milliós hitelnagyság esetén is – akár több tízmillió forinttal – többe kerülhet cégünknek, ha csupán a kamatszint alapján döntünk.