szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

A legnagyobb európai kiskereskedelmi hálózat - világszinten is második a forgalmat tekintve -, a francia Carrefour legújabb számai azt jelzik, hogy a nyugat-európai fogyasztók mindinkább megfogják a pénzt a romló gazdasági és kereseti kilátások közepette, miközben az eladósodott kormányok is farigcsálják a szociális programokat.

A Carrefour forgalma 22,8 milliárd euró volt a harmadik negyedévben, 0,3 százalékkal több, mint egy évvel korábban. Csak a felzárkózó piacokon növekvő forgalom ellensúlyozta a fő nyugat-európai piacok szűkülését. Franciaországban, ahol a csoport a forgalmának 40 százalékát bonyolítja, 4,6 százalékkal csökkent a bevétel.

A csütörtökön megjelent forgalmi beszámolóval együtt a Carrefour megint rontotta profitelőrejelzését, négy hónapon belül negyedszer. Most üzleti eredménye 20 százalékot elérő csökkenését jósolja erre az évre, a szeptemberben jelzett 15 százalékos visszaesés helyett.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!