Majdnem szabályozott pénzügyek helyett biztos pillérek
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk, hogyan!
Pénteken adják át a forgalomnak a frankfurti repülőtér új, negyedik kifutópályáját. A pályát elsőként az átadási ünnepségre érkező Angela Merkel kancellárt szállító kormánygép használja majd.
A 760 millió eurós beruházással készült kifutópályához forgalmas közutakat keresztező guruló pályákat kellett építeni, több száz hektár területet kellett befásítani az irtás pótlására és át kellett telepíteni az igénybe vett terület élővilágát is. A már meglévő kifutópálya-párral párhuzamos, de attól másfél kilométer távolságra fekvő új pályától a forgalmi kapacitás 50 százalékos, a jelenlegi óránkénti 83 le- és felszállásról 126-ra növelését várja a repülőtér üzemeltetője a Fraport.
A negyedik kifutópálya megépítése azért is vált szükségessé, mert a vele párhuzamos pályapár még a sugárhajtású gépek korszaka előtt létesült, ezért a pályái túl közel vannak egymáshoz gépek egyidejű fogadásához. A harmadik kifutópálya viszont kizárólag felszállásokra szolgál, ami korlátozza a repülőtér fogadóképességét. A reptér utasforgalma az új kifutópályának köszönhetően a jelenlegi évi 53 millióról 2020-ra 88,6 millióra emelkedhet.
A frankfurti repülőtér nem volt képes kielégíteni az óránkénti 100 le- és felszállási slot iránt jelentkező forgalmi igény, ezért az első helyről a másodikra esett vissza a párizsi Charles de Gaulle reptér mögé a legnagyobb európai repülőterek rangsorában. Frankfurt jelenleg a kilencedik legnagyobb repülőtér a világon Atlanta, Peking, a chicagói O'Hare, a londoni Heathrow, a tokiói Haneda, Los Angeles, a párizsi Charles de Gaulle és a Dallas-Fort Worth mögött.
Az új kifutópálya építésének terve 1997-re datálódik vissza, de a kivitelezés csak 2009-ben kezdődött meg több éves megvalósíthatósági vizsgálat és engedélyeztetési eljárás után. A Fraport, a reptér üzemeltetője számos környezetvédelmi engedményt tett a beruházás keretében. A kifutópálya területén kiirtott 282 hektár erdőterületet 282 hektár befásításával pótolta és elvégezte a terület élővilágának áttelepítését is.
A 2,8 kilométeres negyedik pályát forgalmas főutakat, a nagysebességű reptéri vasúti pályát, valamint a frankfurti autópálya körgyűrűt keresztező guruló utak kapcsolják a repülőtér termináljaihoz. A reptér bővítése egy harmadik utasforgalmi terminál építésével folytatódik a meglévő termináloktól délre, egy egykori amerikai katonai bázis területén. Az egyes terminál 800 méteres meghosszabbított szárnyát a jövő nyáron adják át a forgalomnak. A szárny az A380-as óriásgépek kiszolgálására alkalmas kapukkal rendelkezik majd és helyet ad egy bevásárló központnak is a tranzit területen belül.
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk, hogyan!
Egyre több szektorban kötelező a felelősségbiztosítás. Mire nyújt valódi védelmet? És mikor fizetjük hiába a díjat?
Már párszáz milliós hitelnagyság esetén is – akár több tízmillió forinttal – többe kerülhet cégünknek, ha csupán a kamatszint alapján döntünk.
Meghosszabbították a BAY Voucher programot – október közepéig lehet pályázni.
Egy év alatt jelentősen romlott Orbán Viktor kormányfői alkalmasságának megítélése, Magyar Péter viszont tömegeket tudott meggyőzni arról, hogy kompetens vezetője lehetne az országnak – derül ki a HVG számára készült Medián-felmérésből. A többség tavaly még Orbánt látta alkalmasabb kormányfőnek, idén viszont már Magyart.
Elmondása szerint megrögzött Bond-rajongó, aki számára a karakter szent terület.
A kocsik hasítanak, de a sztárok csak gügyögnek Brad Pitt Forma-1-es filmjében.
A párt fővárosi frakciója hajlandó részt venni a hétfői közgyűlésen, de kérnek is cserébe.
A magabiztos Tisza-előnyt mérő, június elején készült Medián-kutatásban azt is megvizsgálták, milyen hatással lennének a különböző összefogás-kombinációk Magyar Péter pártjára.
Bár tavaly február óta a lehetőség erre meglenne, egyelőre nem számít az ORFK a kínai rendőrökre.