Gyors, biztonságos és olcsó fizetési mód – ez a qvik
Van a kártyás fizetés elfogadásánál jóval olcsóbb megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
A biztosítók a várt 5 százalék helyett 10-15 százalékos árengedményt tettek a vasárnap kihirdetett kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási (kgfb) tarifáikban, ez több, mint amennyit a károk alakulása indokolttá tett volna.
A rendkívüli árengedményeknek az az oka, hogy a most következő kampányban évekre eldőlhet, melyik biztosító hány kötelező biztosítási ügyfelet kezel majd a jövőben. A mostani áreséssel mélypontjukat elérő kötelező díjak, a dráguló üzemanyagok és a baleseti adó miatti várható rendkívüli ügyfélérdeklődés könnyen a piac újrafelosztásához vezethet - áll a biztositas.hu közleményében.
A korábbi években piacot vesztő kisebb biztosítótársaságok is ringbe szálltak az idei kötelező biztosítási kampányban - a netrisk.hu gyorsjelentése szerint a piacvezető Allianz érdemben nem csökkentette tovább árait, a kicsik ugyanakkor esetenként drasztikusan visszavágták a biztosítási díjaikat: a Wabard a fővárosban helyenként 70, a Köbe 40-50 százalékkal lett olcsóbb.
Az egyes biztosítókat, illetve szegmenseket összevetve az látszik, hogy a piac egyetlen új szereplője, a CIG érdemben nem fogja befolyásolni a versenyt. Az interneten aktív fiataloknak szánt tarifák több társaságnál mérséklődtek, vélhetően azért, mert ez a korosztály vált legkönnyebben biztosítót. Itt valamelyest az Allianz is kedvezőbb árakat kínál, a kisebb társaságoknál azonban jóval nagyobb az árcsökkenés.
A biztositas.hu szerint a kedvezmények között idén egyértelműen a legnépszerűbb elem az internetes vagy más néven e-kgfb kedvezmény lesz. Ezt a 15 biztosító közül 9 alkalmazza, a mértéke pedig egyéb kedvezményekkel együtt akár az alapdíjak 50 százalékát is elérheti. Az ilyen kedvezményekre azok lesznek jogosultak, akik vállalják, hogy - az idén várhatóan a 15 ezer forint átlagos díjra mérséklődő - kötelező biztosításuk díját, éves díjfizetési gyakoriság mellett, átutalással vagy bankkártyás fizetéssel teljesítik.
Az egyes biztosítók díjait elemezve a biztositas.hu kiemeli, hogy az Astra Biztosító tavalyi piacra lépését követően (a kárstatisztikák birtokában) további,15 százalékot is elérhető mértékben csökkenti díjait, minden még erre alkalmas szegmensben. Ingyenes balesetbiztosítást ad kötelezője mellé 250 ezer forintos térítéssel, budapesti fiatalok esetében azonban díjemelést hajt végre. A Posta Biztosító 30-ról 60 százalékra emeli maximális kedvezményét, ezzel átlagosan 10 százalékkal csökkentve díjait. Piacújdonságként a lakáshitelesek részére külön kedvezményt ajánl, és 5000 forint alatti éves díjon hoz forgalomba olcsó Casco-t.
Az Uniqa díjpolitikája idén jelentősen lefelé viszi a díjakat. A piac egyik legnagyobb szereplőjeként, a biztosító alkalmazott internetes kommunikációs kedvezménye akár 45 százalékkal is csökkentheti díjait, amelyeket a 28- 33 éves ügyfelek körében tovább csökkent.
A Signal Budapesten és vidéken is nyit a fiatalok felé. A Köbe az idén további 5-10 százalékkal csökkenti a díjait, további kedvezményt adva a gyermekes szülőknek. Ez utóbbi biztosító egyesület azt közölte az MTI-vel, hogy a kgfb tarifával együtt meghirdette a Lassíts! gyorshajtást megelőző biztosítást. Az új konstrukció lényege, hogy a biztosító megtéríti a legalacsonyabb (30.000 forintos) sebességtúllépési kategóriába tartozó gyorshajtási bírság 5.000 forintos önrésszel csökkentett összegét, ha a biztosított vállalja, hogy elvégzi a biztosító által szervezett közlekedésbiztonsági tréninget, és abból sikeres vizsgát is tesz.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál jóval olcsóbb megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Az árfolyamingadozás feladja a leckét – főleg, ha importhányadot tartalmazó beruházást kell finanszírozni.
Főszabály szerint a munkabért forintban kell fizetni. Vannak azonban kivételek, amely esetekben ettől el lehet térni.
A papírmentes nyugtaadás mellett egyszerűbb használatot és költségcsökkentést hoz az átállás.
Egyelőre nincs jele annak, hogy önkormányzatok sora készülne mielőbb bevetni az új „fegyvert”, amellyel fékezhetik a lakosságszámuk növekedését.
Kapu Tibor és három űrhajóstársa már a SpaceX űrhajójában várja, hogy útnak indulhasson a 14 napos küldetésére.
A Lázár János vezette szakminisztérium valakikkel egyeztetett a plázastop szigorításáról, s azt ígérte, a kormány nem fog (vissza)élni a plusz engedélyezési jogkörrel.
Barthel-Rúzsa Zsolt vállalkozása, a Századvég International Zrt. 2022-ben még 162 milliós profitot termelt, ez tavaly szűk 12 millióra zsugorodott. Igaz, a köztes, 2023-as év még rosszabb volt.
Kreitler-Sas Máté azt mondta, hogy nem fizet az énekesnek és szürreálisnak tartja, hogy az a Delhusa Gjon akarja beperelni, aki notóriusan megsértette a közlekedési szabályokat Újbudán.
Maszúd Peszeskján azt mondta, hogy kész rendezni a nézeteltéréseket az Egyesült Államokkal és nyitott a nukleáris tárgyalások újrafelvételére.
Elemzésünk a Tisza és a Fidesz első szakpolitikai vitájáról.
Kiteljesedik a dinamikus árazás, akár napról napra változhat a nagykereskedelmi ár, s annak nyomán a kiskereskedelmi ár.
A legtöbb hirdetést a tankerületi központok adták fel.
Megerősítették, hogy készek a kutatóhálózatról leválasztandó négy központ átvételére.