Magyar Nemzet: félnek a buszosok a Rába államosításától

Készületlenül érte az autóbuszgyártó iparágat a kormány bejelentése arról, hogy többségi tulajdont szerez a Rábában, a cégek megrendeléseiket féltik - írja a pénteki Magyar Nemzet.

  • MTI MTI
Magyar Nemzet: félnek a buszosok a Rába államosításától

A gyártók tartanak attól, hogy újabb gyártókapacitások jönnek létre, miközben a jelenlegi gyártóhelyek is alig kapnak hazai megrendelést.

Vincze-Pap Sándor, a Magyar Buszgyártók Szövetségének (Mabusz) elnöke a lapnak elmondta, hogy a magyar járműipar szereplőivel nem egyeztettek a Rába-részvények megvásárlásáról.

Ha megkérdezték volna őket, akkor nem a járműgyártó kapacitások növelésére, hanem a közlekedési vállalatok járműbeszerzéseire fordították volna az adófizetők pénzét - tette hozzá.

Arra a kérdésre, hogy a Rába lehetne-e a tervek szerint januárban felálló Nemzeti Közlekedési Holding járműgyártó tagja, a Mabusz elnöke úgy reagált: elvben lehetséges, de ez jelentős befektetést igénylő megoldás lenne.

Azt a Mabusz is támogatja, hogy magyar gyártmányú járműveket vásároljanak, annak azonban nem örülnének, ha csak egyetlen cégtől.

Útmutató cégvezetőknek

Útmutató cégvezetőknek

Aktuális pályázatok

Összefoglaló az aktív pályázatok legfontosabb feltételeiről: kik pályázhatnak, mekkora összeget lehet igényelni, mire fordítható az elnyert támogatás.

Tíz évbe telt, mire rájöttünk, hogyan lehet tökéletes a bécsi szelet – Wolfgang Puck és fia a HVG-nek

Tíz évbe telt, mire rájöttünk, hogyan lehet tökéletes a bécsi szelet – Wolfgang Puck és fia a HVG-nek

Budapesten is kitart a jó minőség mellett Wolfgang Puck és fia, Byron Lazaroff-Puck – deklaráltan meg is kérik az árát. A világ egyik legismertebb séfje ma is töretlenül aktív a globális étteremhálózatának ügyeiben, de a Spago éttermeket már fiára bízza. Apát és fiát a menü összeállításáról, az öröklés terhéről, egymással való viszonyukról és arról is kérdeztük, milyen kést használnak. Arról is szó esett, hogy miben erősek a budapesti piacok.