Vámháború: Hol tartunk most? Mire kell készülniük a vállalatoknak?
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
A lakosságot ellátó áramszolgáltatók 2010-ben a Magyar Energia Hivatal által megszabott garantált szolgáltatások minimális követelményeinek megsértése miatt 62 millió forint kötbért fizettek ki a fogyasztóknak - közölte a Magyar Energia Hivatal a 2010. évi adatokat.
Közleményében a hivatal beszámol arról, hogy az a hálózati engedélyesek, azaz azok a társaságok, amelyek továbbítják az áramot 178,4 millió forint kötbérre voltak kötelezettek 2010-ben a garantált szolgáltatások minimális követelményének be nem tartása miatt. Ebben a körben 12,6 millió vizsgált ügyből 86.655 esetben sérült a követelmény.
A lakosságot ellátó egyetemes szolgáltatói körben 1,62 millió ügyből 11.409-ben sértették meg a garantált szolgáltatás minimális követelményét, amiért a fenti 62 millió forint kötbért kellett kifizetniük a szolgáltatóknak. A nem teljesített követelmények 11.409 darabszáma drasztikusan csökkent a 2008. évi 61.741 és a 2009. évi 74.874 ügy után, mert a szolgáltatók jobban dokumentálták a megkereséseket. Ennek ellenére a kötbér a 2008. évi 12,3 millió és a 2009. évi 18,9 millió forintról 62 millióra emelkedett.
Az Elmű-Émász esetében csökkent a legnagyobb mértékben a nem teljesített követelmények száma 2009-hez képest, de javult az E.ON áramcégeinél is. Az EDF Démász-nál ugyan nőtt az ilyen ügyek száma, de az EDF Démász Hálózati Kft. - az elosztói engedélyesek közül egyedüliként - automatikusan kifizette a kötbért.
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Összefoglaló a kedvezményes konstrukciók feltételeiről: mire, milyen feltételekkel lehet igényelni ilyen forrást?
A képzések támogatása segíti az alkalmazkodóképességet és termelékenység javítását - a vállalkozások széles köre számára érhető el ehhez pályázati forrás.
Az üzlet értéke mellett az adásvétel adózási következményeit is érdemes számba venni, legyenek a szereplők cégek vagy akár magánszemélyek.
Több nőjogi szervezet aggodalmát fejezte ki, hogy a marketing kampány nemcsak sminktermékeket, de a pornóipart is népszerűsítheti.