Kiberbiztonság: Meddig kell elkészülnie a kötelező auditnak?
A kiberbiztonsági követelmények teljesítése érdekében további fél év felkészülési időt kaptak az érintett szervezetek.
A jövő évi költségvetés fejezetein belüli átcsoportosításokat tartalmazó módosító javaslatokról blokkokban szavazott a parlament számvevőszéki és költségvetési bizottsága hétfői ülésén.
A Magyarország pénzügyi stabilitásáról szóló törvényjavaslatot általános vitára alkalmasnak ítélte a bizottság, noha a kormánypárti Babák Mihály is elismerte, hogy a tárgyalás során még csiszolgatni kell azt. A stabilitási törvény körül kialakult vita egyik sarokpontja az volt, hogy a kormány által nyárra ígért közpénzügyi törvény azonos-e a parlament előtt fekvő új államháztartási- illetve a most beadott stabilitási törvénnyel. A kormány képviselőjének válasza: ez idő szerint igen.
Szekeres Imre (MSZP) alkotmányellenesnek ítélte azt a szabályt, amely a főösszegek és a hiány parlamenti megszavazása után vétójogot ad a Költségvetési Tanácsnak. Véleménye szerint a parlamentet illeti meg a vétójog. A harmadik problémát Nyikos László (Jobbik) bizottsági elnök vetette fel: a költségvetés szakszerűségét a Költségvetési Tanács mellett az Állami Számvevőszék (ÁSZ) is ellenőrzi - a törvényjavaslat szabályai szerint. Ez felesleges, és drága mulatság - érvelt az elnök.
A kormányt képviselő Pleschinger Gyula NGM államtitkár elmondta, hogy a költségvetési tanács díjazás nélküli három tagból áll, akik mögött a Magyar Nemzeti Bank (MNB) és az ÁSZ apparátusa dolgozik. A törvényjavaslatot - a kormánypártok és a két független képviselő szavazatával - általános vitára küldte a bizottság. A szocialista és a jobbikos képviselők ellene szavaztak, az LMP-s tag nem volt jelen az ülésen.
A jövő évi költségvetéshez beadott módosító javaslatok kapcsán egy ponton bontakozott ki vita a bizottságban. A végső módosításokat ugyanis a költségvetési bizottságnak kell benyújtania, amelyet helyben kaptak meg a képviselők. Ezek egyike a megyei önkormányzatok működési támogatásának elosztása volt. A jövő évi költségvetésben már megszavazott 4,8 milliárd forintot kellett felosztani, amit az NGM és a BM együttműködve tett meg, de azt jóvá kell hagynia a parlamentnek is. A megyei vezetésben érintett kormánypárti képviselők is kifogásolták a felosztás módját, amely egy kiválasztott "minta" hónap költése alapján történt. Mint Seszták Oszkár (KDNP) bizottsági alelnök fogalmazott, így az a megyei önkormányzat bűnhődik, amelyik eddig takarékosan gazdálkodott.
Javaslatként felmerült, hogy hétfőig halasszák el a döntést, és legyen még egy egyeztetés a felosztásról. Rövid szünet után Ékes József (Fidesz) azt javasolta, hogy a bizottsági módosításokról is blokkban szavazzanak, így a kritikus pont is megkapta a többségi támogatást.
A kiberbiztonsági követelmények teljesítése érdekében további fél év felkészülési időt kaptak az érintett szervezetek.
Összefoglaló az aktív pályázatok legfontosabb feltételeiről: kik pályázhatnak, mekkora összeget lehet igényelni, mire fordítható az elnyert támogatás.
A forint árfolyamingadozása feladja a leckét – különösen, ha importhányadot tartalmazó beruházást kell finanszírozni.
Főszabály szerint a munkabért forintban kell fizetni. Vannak azonban kivételek, amely esetekben ettől el lehet térni.
A meccs végén a Ludogorecnek volt még egy nagy helyzete, de nem született belőle találat.
Kezd kifulladni az orosz hadigazdaság modellje, de látványos összeomlás nem várható.
Matolcsy György volt MNB-elnök még a távozása után öt hónappal is tud meglepetést okozni.
Miért érthető, hogy pont a zebrák zavarják annyira az embereket?
Első dalában a szabadságról és a nyugati jólétről énekel és rappel.