Kiírták a tendert az M43-as továbbépítésére a határig

Március 29-ig tehetnek ajánlatot a kivitelezők az M43-as autópálya Makó és az országhatár közötti 23,1 kilométeres szakaszának építésére – közölte a közbeszerzési eljárást kiíró Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF Zrt.) hétfőn.

  • MTI MTI
Kiírták a tendert az M43-as továbbépítésére a határig

A Makó és Nagylak közötti új gyorsforgalmi út kétszer két sávos autópálya-keresztmetszettel, burkolt leállósávval csatlakozik az M43-as autópálya Szeged és Makó közötti szakaszához.

Az új sztrádaszakaszon három csomópont épül, a Hódmezővásárhely-Makó, illetve a Mezőhegyes-Újszeged vasútvonal keresztezésénél pedig vasúti felüljáróval oldják meg az átvezetést. Az új útszakaszon két pihenőt alakítanak ki: egy egyszerűt a Krak-érnél, illetve egy egyoldali komplex pihenőt Kövegynél – áll a NIF Zrt. közleményében.

A beruházás befejeztével lényegesen gyorsabban és biztonságosabban, gyorsforgalmi úton érhetik el az utazók magyar-román határt. A térség forgalmi helyzete javul, az országhatárra tartó és az onnan érkező jelentős nehézgépjármű-forgalom is erre az útszakaszra terelődik.

A pályázok március 29-ig nyújthatják be ajánlatukat a közbeszerzési eljáráson, az eredményhirdetés várható időpontja pedig május 28. A tervek szerint 2014 júliusában adhatja át a forgalomnak az országhatárig érő autópályát a NIF Zrt. A fejlesztés az Új Széchenyi Terv részeként az Európai Unió támogatásával, a Kohéziós Alap társfinanszírozásával valósul meg.

Útmutató cégvezetőknek

Útmutató cégvezetőknek

Valter Attila: Olyan versenynap nincs, hogy nem fáj

Valter Attila: Olyan versenynap nincs, hogy nem fáj

„A bukásoktól, brutális sérülésektől való félelem folyamatosan bennem van” – meséli Valter Attila országútikerékpár-versenyző a Penge podcast legújabb adásában, ahol arról is beszélget Szilágyi Áronnal és Kenyeres Andrással, hogy milyen gondolatok futnak át az agyán egy esés után, mekkora nyomást jelentett számára a 2021-es berobbanása, és milyen hatással vannak rá a kommentek.