Vámháború: Hol tartunk most? Mire kell készülniük a vállalatoknak?
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Március 29-ig tehetnek ajánlatot a kivitelezők az M43-as autópálya Makó és az országhatár közötti 23,1 kilométeres szakaszának építésére – közölte a közbeszerzési eljárást kiíró Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF Zrt.) hétfőn.
A Makó és Nagylak közötti új gyorsforgalmi út kétszer két sávos autópálya-keresztmetszettel, burkolt leállósávval csatlakozik az M43-as autópálya Szeged és Makó közötti szakaszához.
Az új sztrádaszakaszon három csomópont épül, a Hódmezővásárhely-Makó, illetve a Mezőhegyes-Újszeged vasútvonal keresztezésénél pedig vasúti felüljáróval oldják meg az átvezetést. Az új útszakaszon két pihenőt alakítanak ki: egy egyszerűt a Krak-érnél, illetve egy egyoldali komplex pihenőt Kövegynél – áll a NIF Zrt. közleményében.
A beruházás befejeztével lényegesen gyorsabban és biztonságosabban, gyorsforgalmi úton érhetik el az utazók magyar-román határt. A térség forgalmi helyzete javul, az országhatárra tartó és az onnan érkező jelentős nehézgépjármű-forgalom is erre az útszakaszra terelődik.
A pályázok március 29-ig nyújthatják be ajánlatukat a közbeszerzési eljáráson, az eredményhirdetés várható időpontja pedig május 28. A tervek szerint 2014 júliusában adhatja át a forgalomnak az országhatárig érő autópályát a NIF Zrt. A fejlesztés az Új Széchenyi Terv részeként az Európai Unió támogatásával, a Kohéziós Alap társfinanszírozásával valósul meg.
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Összefoglaló a kedvezményes konstrukciók feltételeiről: mire, milyen feltételekkel lehet igényelni ilyen forrást?
A képzések támogatása segíti az alkalmazkodóképességet és termelékenység javítását - a vállalkozások széles köre számára érhető el ehhez pályázati forrás.
Az üzlet értéke mellett az adásvétel adózási következményeit is érdemes számba venni, legyenek a szereplők cégek vagy akár magánszemélyek.
Az Onet és Bloomberg úgy tudja, elismernék az orosz területi nyereségeket.
A kabinet szerint kiemelt nemzetgazdasági érdek fűződik a dunakeszi járműgyártás fenntartásához.