Vámháború: Hol tartunk most? Mire kell készülniük a vállalatoknak?
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Keddre virradóra átlépte az 500 milliárd eurót az Európai Központi Banknál elhelyezett egynapos kereskedelmi banki betétek állománya, a bankok egymás közti bizalmának - illetve bizalmatlanságának - legmarkánsabb jelzőszáma. Az egynapos betétállomány 501,93 milliárd euróra nőtt, az euró bevezetése óta a legmagasabb szintre - közölte az EKB.
Az eddigi csúcs a hét elején beállított 493,27 milliárd euró volt. Ezzel az egynapos betétállomány most majdnem ezerszer nagyobb, mint 2007-ben, a pénzügyi válság kirobbanása, a Lehman Brothers csődje előtt volt. Akkor az egynapos betétállomány átlagos szintje 540 millió euró körül járt.
Ez egy évvel később 50 milliárd euróra, 2009-re átlagosan 110 milliárd euróra, 2010-re 145 milliárd euróra nőtt, majd tavaly átmenetileg 102 milliárd euróra esett vissza. Idén azonban az egynapos befektetések átlagos állomány már 467 milliárd euróra ugrott.
A kereskedelmi bankok egynapos betétállományi csúcsa az EKB-nál a bankok egymás közti bizalmatlanságát jelzi. A pénzintézetek, ha csak tehetik, elkerülik, hogy rövid távra hitelt vegyenek fel, vagy betétet helyezzenek el az EKB-nál, mivel ennek feltételei nem kedvezőek. Az európai adósságválság és a bankok nagy állampapír-kitettsége miatt azonban a közvetlen pénzkereskedelem a szokásosnál jóval kisebb mértékűre zsugorodott a kereskedelmi bankok között.
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Összefoglaló a kedvezményes konstrukciók feltételeiről: mire, milyen feltételekkel lehet igényelni ilyen forrást?
A képzések támogatása segíti az alkalmazkodóképességet és termelékenység javítását - a vállalkozások széles köre számára érhető el ehhez pályázati forrás.
Az üzlet értéke mellett az adásvétel adózási következményeit is érdemes számba venni, legyenek a szereplők cégek vagy akár magánszemélyek.
Több nőjogi szervezet aggodalmát fejezte ki, hogy a marketing kampány nemcsak sminktermékeket, de a pornóipart is népszerűsítheti.