Vámháború: Hol tartunk most? Mire kell készülniük a vállalatoknak?
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
2016-ig körülbelül 50 milliárd eurót készül költeni vasúti kocsikra és a pálya korszerűsítésére a német vasút, a Deutsche Bahn.
Az eredeti beruházási összeget 3,5 milliárd euróval megtoldották, így most 49,5 milliárd euró áll rendelkezésre, amelynek kétharmadát az infrastruktúrára, egyharmadát járművekre és minőségjavításra akarják fordítani. A beruházást részben szövetségi, részben saját forrásokból finanszírozzák.
Az adósságválság ellenére a DB idén rekordnyereséget vár és 2013-ig a mostanihoz képest majdnem 10 ezer fővel készül többet foglalkoztatni, így otthon és külföldi leánycégeinél összesen körülbelül 300 ezer főt alkalmaz majd.
A Deutsche Bahn tavaly már több mint 4 ezer fővel növelte alkalmazotti létszámát.
A cég a vasúti reform, 1994 óta 150 000 állást szüntetett meg, ezért is tartják kiemelkedően fontosnak az elkezdődött létszámbővülési folyamatot. A vasúti vezetők az utánpótlás szempontjából is elengedhetetlennek tartják a munkahelyteremtést, mert azzal számolnak, hogy a következő 15 évben nagyjából 80 ezer alkalmazottjuk megy nyugdíjba.
A német vasútnál dolgozók átlagéletkora 46 év, de az alkalmazottak 42 százaléka 50 év feletti.
A külföldi leánycégeknél dolgozókkal együtt a Deutsche Bahn körülbelül 290 ezer embert alkalmaz most.
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Összefoglaló a kedvezményes konstrukciók feltételeiről: mire, milyen feltételekkel lehet igényelni ilyen forrást?
A képzések támogatása segíti az alkalmazkodóképességet és termelékenység javítását - a vállalkozások széles köre számára érhető el ehhez pályázati forrás.
Az üzlet értéke mellett az adásvétel adózási következményeit is érdemes számba venni, legyenek a szereplők cégek vagy akár magánszemélyek.
Az orosz és az amerikai elnök várhatóan a jövő héten tárgyal egymással.
A magyar gazdaságban is az autóipar volt a legfőbb vesztese a tavalyi évnek – derül ki a HVG toplistáiból.
A bank szerint egy külső szolgáltatónál lépett fel technikai hiba.