Tetszett a cikk?

2016-ig körülbelül 50 milliárd eurót készül költeni vasúti kocsikra és a pálya korszerűsítésére a német vasút, a Deutsche Bahn.

Az eredeti beruházási összeget 3,5 milliárd euróval megtoldották, így most 49,5 milliárd euró áll rendelkezésre, amelynek kétharmadát az infrastruktúrára, egyharmadát járművekre és minőségjavításra akarják fordítani. A beruházást részben szövetségi, részben saját forrásokból finanszírozzák.

Az adósságválság ellenére a DB idén rekordnyereséget vár és 2013-ig a mostanihoz képest majdnem 10 ezer fővel készül többet foglalkoztatni, így otthon és külföldi leánycégeinél összesen körülbelül 300 ezer főt alkalmaz majd.

A Deutsche Bahn tavaly már több mint 4 ezer fővel növelte alkalmazotti létszámát.

Atomvonat németországban
AP

A cég a vasúti reform, 1994 óta 150 000 állást szüntetett meg, ezért is tartják kiemelkedően fontosnak az elkezdődött létszámbővülési folyamatot. A vasúti vezetők az utánpótlás szempontjából is elengedhetetlennek tartják a munkahelyteremtést, mert azzal számolnak, hogy a következő 15 évben nagyjából 80 ezer alkalmazottjuk megy nyugdíjba.

A német vasútnál dolgozók átlagéletkora 46 év, de az alkalmazottak 42 százaléka 50 év feletti.

A külföldi leánycégeknél dolgozókkal együtt a Deutsche Bahn körülbelül 290 ezer embert alkalmaz most.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!