szerző:
HVG
Tetszett a cikk?

Kiváltságos elfogadóhelyek, százmilliós reklámköltések Fidesz-közeli cégeknél, a szociális üdültetésből kiszoruló családok – egyelőre ez a hozadéka annak, hogy az állam betört az étkezési jegyek piacára. Versenyjogi aggályok miatt azt fontolgatják a Magyarországon működő multinacionális étkezésijegy-kibocsátók anyacégei, hogy az Európai Bizottsághoz fordulnak – tudta meg a HVG.

Hátrányos megkülönböztetést látnak ugyanis abban, hogy az idei évtől kizárólag a szakszervezeti és állami hátterű Nemzeti Üdülési Szolgálat (NÜSZ) Kft. által kibocsátott Erzsébet-utalvány után adóznak kedvező, 30,94 százalékos kulccsal a munkáltatók, a többi hasonló közterhe 51,17 százalékra ugrott – a tavalyi egységes 19,04 százalékról. Így a piacot évekig vezető trió, az Accor-csoportból kivált Edenred Magyarország Kft., a Sodexo Pass Kft. és a Le Chéque Déjeuner Kft. – valamint tucatnyi kisebb versenytársuk, köztük a korábban szebb sorsban reménykedő Posta Paletta Zrt. – most a túlélésért küzd. Pedig utalványaikat nagyjából 40 ezer üzletben és étteremben fogadják el, kétszer annyi helyen, mint az állam által preferált Erzsébetet. A kormány ugyanis megrostálta a potenciális elfogadóhelyeket is.

Arról, hogy kik kerültek nyerő pozícióba, és mi köze az utalványokhoz a Fidesz-közeli cégeknek az e heti HVG-ben olvashatnak.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!