szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Kettészakadna és gazdát cserélne a MÁV a legújabb elképzelések szerint, a vasutat és az autóbuszos szolgáltatókat összefogó közlekedési holding tervét azonban elvethetik. A kormány az uniós elvárásokra hivatkozva szabná át a közösségi közlekedést – írja a Népszabadság.

Három-négy hónapon belül a Magyar Fejlesztési Bank kezébe kerülhet a MÁV Zrt. vállalatcsoportjából a központi szervezet. Ez azt jelenti, hogy az MNV lemondana a körülbelül 7800 kilométeres országos vasúthálózat és a legnagyobb magyar állami ingatlanvagyon felett rendelkező MÁV tulajdonosi jogairól.

Az idő rövidsége miatt új vagyonleltárt valószínűleg nem készítenek, a MÁV szakértői azonban tudják: az állam bankja nagyjából 130 ezer vasúti ingatlanra teheti rá a kezét, a korábbi értékelések szerint 400 milliárd forintot meghaladó értékben – olvasható a cikkben.

hvg.hu archív

A bizalmasan kezelt tervek szerint a másik érintett vasúti szervezet a MÁV-Start Zrt. lesz. A személyszállító cég a Volán-társaságok tulajdonosi jogaival is rendelkező MNV kezelésében marad, de az Európai Unió elvárásainak megfelelően a pályavasút és a személyszállító vasút végleg elkülönül egymástól.

Az új struktúrában elvileg már nem lesz szükség a korábban beharangozott Nemzeti vagy aktuális munkaneve szerint Magyar Közlekedési Holding létrehozására sem – írja a lap.

A terveket azonban keresztülhúzhatja az, hogy a MÁV Zrt. 200 milliárd forint feletti adósságállományát kézben tartó pénzintézeteket még senki sem kérdezte meg. Márpedig komoly zavart okozhat, ha a kormánnyal amúgy is feszült viszonyban lévő bankoknak esetleg nem tetszenek az új ötletek – fogalmaznak a cikkben.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!