Pályázati pénzosztás a parlamenti választások előtt – hol tartunk most, és mire érdemes készülni?
Az idén hatalmas, 774 milliárd forintos keretösszeg keresi a helyét a GINOP Plusz programban.
A Budapest Airport a Malév-csőd nyomán kialakult pénzügyi vészhelyzet kezelésére tervbe vette az 1-es terminál ideiglenes, az előrejelzések szerint 4-5 évre történő bezárását - közölte a repteret üzemeltető cég. Ezt, valamint egy sor más válságkezelő terv megvalósítását hagyta jóvá a héten a társaság igazgatósága.
Rövidesen csomagolhatnak az 1-es terminálon a diszkont légitársaságok, mert a tervek szerint bezár az 1950-ben átadott „régi” terminál - írta közleményében a Budapest Airport.
Az erről szóló terveket ezen a héten hagyta jóvá a repülőteret üzemeltető vállalat igazgatósága. A 10,5 milliárd forintos fejlesztési program befagyasztásának részeként az idén semmiképpen nem épül meg a Cargo City, drasztikus takarékossági intézkedéseket vezetnek be a vállalatnál és elbocsátanak mintegy 180 dolgozót. Ennek a válságkezelő a programnak a része az 1-es terminál ideiglenes bezárása is.
A Budapest Airport vezetése már tájékoztatta az 1-es terminált használó légitársaságok képviselőit, a kereskedelmi- és vendéglátóipari egységek vezetőit arról, hogy a tervek szerint a lehető legrövidebb időn belül, még a nyári utazási csúcsidőszak előtt át kell költözniük a 2-es terminálra.
A Budapest Airport ezzel részben működési költségeket takaríthat meg, részben pedig sokkal jobban ki tudja használni a 2-es terminálon tavaly átadott, mintegy 30 milliárd forintért megépített SkyCourt (Égi Udvar) kapacitásait. Az 1-es terminálon tavaly 2,3 millió utas fordult meg.
A Malév csődje után, amikor újabb diszkont légitársaságok kezdtek el üzemelni Budapestről, illetve a korábbiak bővítették kapacitásaikat, kiderült: például a reggeli csúcsidőszakban egészen egyszerűen nincs elég hely az 1-es terminálon. A 2-es terminál jelenlegi számított éves kapacitása 10,5 millió utas, ami a jelenlegi helyzetben még hosszú évekre elegendő lesz.
A Budapest Airport légiközlekedési- és kereskedelmi üzletágának képviselői a napokban egyeztetnek a tervezett költözésről az érintett légitársaságokkal és üzletekkel, a 2-es terminálon pedig megkezdték az előkészületeket a diszkont légitársaságok igényeinek megfelelő rendszerek kialakítására.
A Budapest Airport tervei szerint, ha minden partnerrel sikerül megegyezni, a nyári utazási csúcsidőszak kezdetére, hozzávetőleg június végéig le lehet bonyolítani a költözést. A műemléki védettséget élvező 1-es terminál épületében az állagmegóváshoz és a biztonsághoz szükséges feltételek biztosítása mellett kizárólag a repülőtéri irodák és az adminisztratív dolgozók maradnak.
A cég az érintett légitársaságokkal közösen időben és minden elérhető csatornán keresztül tájékoztatja az utasokat arról, hogy melyik légitársaság mikortól költözik át a 2-es terminálra és ott honnan indulnak a járatai, melyik terminálon, hol található a járatok check-in pultja stb.
Az idén hatalmas, 774 milliárd forintos keretösszeg keresi a helyét a GINOP Plusz programban.
Bővült azon fejlesztési lehetőségek köre, amelyekre a Demján Sándor Tőkeprogramban forrást igényelhetnek a vállalkozások.
A hitel megfelelő előkészítésén nem csak az múlik, hogy kap-e hitelt egy cég, hanem az is, milyen költségek mellett.
Az idénymunkásokat foglalkoztató vállalkozásoknak kihívás a szabályok szigorodása.
Kijött egy friss agrárminisztériumi rendeletmódosítás, amivel a Magyarországon élő, a vidéki üldöztetés elől városokba betelepülő fajt tanítanák móresre.
A próba eredménye totálisan eltér attól, mint amit a cég kezdettől ígér.
Bár a kormányinfón még azt mondta a kormányszóvivő, hogy nem ismeri Dopeman kiskorúak megerőszakolásáról szóló számát, most a Harcosok órájában nyilatkozott Orbán Viktor új legjobb barátjáról.