Szexi, és a profitot is növeli, de hogyan kapcsolódhat egy kisebb cég ehhez a trendhez?
Ötlépcsős útiterv a fenntarthatósági célkitűzések üzleti stratégiába építéséhez.
A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium április 15-től "gazdaságilag értelmetlen, káros, az utasok számára elfogadhatatlan" vasúti intézkedéseket készül bevezetni - vélik az Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesületnél. A VEKE szerint a járatritkításokat semmilyen elvárás nem indokolja, "az kizárólag a még az előző kormány idején kinevezett, és a korábbi hasonló intézkedéseket levezénylő minisztériumi középvezetők önérdekű akciója".
Az egyesület hétfői közleményében azt írták: nem szabad életbe léptetni a járatritkításokat. Teljesen új, a vasúti és az autóbuszos közlekedést egységes egészként kezelő menetrendi struktúrát és járműgazdálkodási rendszert kell kialakítani, amelynek elkészítésébe elsősorban azokat kell bevonni, akik értenek hozzá. "Azokat pedig, akik immár harmadszor készülnek tönkretenni a magyar vasúthálózatot, el kell végre távolítani a helyükről" - vélik.
A korábban bezárt, majd újranyitott vonalakon felül számos fővonal kínálatából is "húztak", a mellékvonalak egy részén pedig csupán napi két pár járat marad. Az intézkedések háttere szerintük minden szakmai alapot nélkülöz, pusztán annyi történt, hogy – ismét – felállítottak egy öncélú járatszám-korlátot, és "addig húzogatták ki a vonatokat, ameddig a szükséges teljesítmény-csökkentés – papíron – össze nem jött". A sínek így ismét tele lesznek fantomvonatokkal, utast nem szállító szerelvénymenetekkel - írják.
A VEKE nehezményezi azt is, hogy a döntések a szakmát megkerülésével születtek.
A közlekedési egyesület szerint a vasút költségei nem a kilométer-teljesítménnyel arányosak: az állandó költségek, azaz az infrastruktúra fenntartásának költségei, a dolgozók bérköltsége és járulékai, valamint a járművek rendelkezésre állásának költsége nagyságrendekkel komolyabb tételt képviselnek. E téren azonban semmilyen igazi spórolási szándék nem látszik, az intézkedések csupán a bevételt "nullázzák" - olvasható a VEKE közleményében.
A szervezet szerint érdemi megtakarítás ugyanúgy nem fog keletkezni, ahogyan 2007-ben és 2009-ben sem. Egyben felhívják a tárca figyelmét, hogy a Völner Pál államtitkár által bejelentett 12 milliárd forintos megtakarítás ilyen módon nem érhető el, "a szám egyértelműen blöff". A megtakarításokat a még mindig szocialista nagyvállalatként működő MÁV belső költségei között kell és lehet megtalálni, a pazarló jármű- és munkaerő-gazdálkodásban, a beszerzési folyamatokban és a túlméretezett apparátusban - vélekedik a VEKE.
Ötlépcsős útiterv a fenntarthatósági célkitűzések üzleti stratégiába építéséhez.
2025. július 10-én lezárult a „Minden vállalkozásnak legyen saját honlapja” pályázat. Július 15-étől új forgóeszköz-finanszírozási lehetőség nyílt meg a feldolgozóipari mikro- és kisvállalkozások számára.
Folyamatosan bővül a céges bankkártyapiac. A kínálaton egyre inkább látszik, hogy a neobankok megjelenése versenyre készteti a hagyományos bankokat is.
Az elektronikus aláírásoknak egyre nagyobb a szerepe, de a különböző típusok közötti különbségek nem mindig egyértelműek.
Egy magyar bombaszakértő segítette az 1920-as években a japán elnyomás ellen harcoló koreai szabadságharcosokat – derül ki Csoma Mózes, a Károli Gáspár Református Egyetem bölcsészkarának dékánja, volt dél-koreai magyar nagykövet tanulmányából.
Olaszországi nyaralása idején történt végzetes baleset az osztrák extrémsportolóval.
Az Evergrande csődje óta tudhatjuk: elég nagy bajok vannak a kínai ingatlanszektorral.