Majdnem szabályozott pénzügyek helyett biztos pillérek
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
A kormány igyekszik elkerülni, hogy Magyarországnak vissza kelljen fizetnie a gönyűi kikötő fejlesztésére elnyert EU-támogatást, ezért ajánlották a területet az Audi külső logisztikai parkjának lehetséges helyszínéül - derül ki Németh Lászlóné csütörtökön közzétett írásbeli válaszából, amelyet egy országgyűlési képviselőnek adott. A nemzeti fejlesztési miniszter szerint a kabinet Győr és Gönyű közül egyik települést sem preferálja a másikkal szemben.
Nemény András szocialista képviselő azt kérdezte a minisztertől, hogy miért nem támogatott, vagy miért akadályozott meg a kormány az utóbbi időben több győri fejlesztést. A képviselő szerint Győrnek stratégiailag szüksége van a logisztikai parkra.
Válaszában a nemzeti fejlesztési miniszter közölte, a választás nem a magyar kormányé, hanem az Audié, amely piaci cégként a számára legkedvezőbb konstrukciót választja, döntését pedig a kormány nem befolyásolhatja. Győr ugyanúgy szerepel a lehetséges alternatívák között az Audi terveiben, mint Gönyű, hiszen megfelel a pályázat feltételeinek.
A miniszter emlékeztetett rá, hogy a gönyűi kikötő fejlesztését még 2005-ben pályázta meg az akkori szocialista kormányzat felkérésére az Észak-Dunántúli Környezetvédelmi és Vízügyi Igazgatóság. A fejlesztés európai uniós támogatása 6 milliárd forint, a magyar önrész csaknem 2 milliárd forint volt.
A kikötőben műszakilag megvalósult logisztikai projekt működtetése és hosszú távú fenntartása nem biztosított, a kikötő kihasználtsága messze elmarad a pályázatban vállaltaktól. Ennek oka egyrészről a rossz pályázati konstrukció, másrészt pedig az, hogy a pályázati anyagban irreális feltételeket határoztak meg "erős politikai nyomásra" - olvasható a válaszban.
Az Európai Bizottság tavaly novemberben jelezte: ha a módosított ütemterv nem teljesül 2012. szeptember 30-ig, és nem indul meg a terület gazdasági hasznosítása, a támogatás nagy részét visszafizettetik Magyarországgal.
Ebben a helyzetben merült fel az Audi fokozott érdeklődése a kikötő területe iránt. A német nagyvállalat a győri gyára közelében kívánja megvalósítani külső logisztikai parkját. A pályázaton bárki részt vehet, aki az Audi által támasztott feltételeknek megfelel, és aki a legversenyképesebb ajánlatot tudja biztosítani - áll a válaszban.
Az Audi Hungaria Motor Kft. korábbi tájékoztatása szerint tavasszal születhet döntés az új logisztikai park építési és üzemeltetési tenderére meghívott társaságok pályázatairól. Borkai Zsolt győri polgármester (Fidesz-KDNP) márciusban többször érvelt amellett, hogy a megyeszékhelyen legyen a logisztikai park.
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Már párszáz milliós hitelnagyság esetén is – akár több tízmillió forinttal – többe kerülhet cégünknek, ha csupán a kamatszint alapján döntünk.
Az elektronikus aláírásoknak egyre nagyobb a szerepe, de a különböző típusok közötti különbségek nem mindig egyértelműek.
Úgy tűnik, kudarcba fullad a kormány hónapok óta tartó küzdelme, hogy betiltsa a Pride felvonulást. A hatalom szerint tiltott rendezvény, a szélsőségesek próbálják akadályozni. A HVG élő közvetítésa a 30. Budapest Pride-ról.
A tiltottá lett Pride üzenete aktuálisabb, mint valaha.
A Tisza Párt elnöke úgy nyilvánult meg félreérthetetlenül a Pride-ról, hogy le sem írta a rendezvény nevét.
Az indoklás szerint azért, mert nem fellebbeztek a tiltás ellen, de a szervező főváros szerint nem is kell engedély.
Nehéz-Posony Kata, a HVG ügyvédje minden kérdésre válaszol.
Mindenki azt találgatja, hogyan alakul a szombati Pride. Nemzetközi lapszemle.
A többi uniós ország megvan Orbán nélkül is, legalábbis egy bizonyos pontig.
A miniszterelnök szerint a rend nem magától jön létre, azt először meg kell teremteni aztán pedig megvédeni.
Trükköznek a számokkal a gyermekvédelemben.
„A bukásoktól, brutális sérülésektől való félelem folyamatosan bennem van” – meséli Valter Attila országútikerékpár-versenyző a Penge podcast új adásában.