Templeton: "szeretjük, amit mások utálnak, és ez illik Magyarországra"

A legtöbb magyar állampapírt tulajdonló külföldi befektető, a Franklin Templeton Investments alapkezelő cég bízik a magyarországi befektetéseiben és "felszíni ügyeknek" ítéli meg a magyar kormány IMF/EU-hitelfelvételét gátló vitákat - jelentette a Bloomberg hírügynökség a Templeton egyik vezetőjét idézve.

  • hvg.hu hvg.hu
Templeton:

"A napirenden lévő ügyek, amelyek súrlódást okoznak az EU, az IMF és a magyar kormány között, valójában jelentéktelenek" - mondta a Bloomberg szerint Michael Hasenstab, a 61 milliárd dollárt kezelő Templeton Global Bond Fund befektetési alap vezetője.

"Szeretjük a jó hosszú távú fundamentumokkal rendelkező piacokat" - mondta az alapkezelő. "Szeretjük, amit mások utálnak, és ez illik Magyarországra" - tette hozzá. Hasenstab szerint az Orbán-kormány "pontosan azt tette, amit az IMF kért tőle" és "csak van egy kis súrlódás a piacon". Hozzátette, még mindig pozitív a véleménye a forint középtávú árfolyammozgásaival kapcsolatban.

Az alapkezelő szakértője szerint a magyar kormány olyan strukturális reformokba kezdett, amelyekhez "Európa nagy része hozzá sem ért" - ezek közé tartozik szerinte például a nyugdíjkorhatárt megemelése. Magyarországnak ugyancsak előnyére válik "a német exporthoz fűződő gazdasági kapcsolata is".

A Templeton a tavalyi év második felében több mint ezermilliárd forint összegű magyar államkötvényt vásárolt meg, és ezzel a deviza-államadósság tíz százaléknál nagyobb részét tartotta a kezében év végén - írta korábban a Napi Gazdaság.

Útmutató cégvezetőknek

Útmutató cégvezetőknek

Jó sokat költött a MÁV felújításra, csak nem ott, ahol szükség volt rá: kellett a pénz a Budapest–Belgrádra

Jó sokat költött a MÁV felújításra, csak nem ott, ahol szükség volt rá: kellett a pénz a Budapest–Belgrádra

A magyar vasút olyan, mint a magyar oktatás vagy az egészségügy: rendkívül elhivatott emberek hatalmas munkája kell ahhoz, hogy ellensúlyozzák, mennyire kevés pénzt ad az állam. Ami pénz a vasútra megy, az arra jó, hogy a menetrend ne nagyon romoljon, a legrosszabb kocsikat lecseréljék, na és hogy a Budapest–Belgrád vasút épüljön.