szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

A dugódíj kialakítását csak rendszerszinten szabad kezelni, és nemcsak az elektronikus útdíjnak és a főváros behajtási díjnak kell műszakilag illeszkednie egymáshoz, hanem ezek mellett több dolgot is ki kell alakítani, mert egyelőre nincsenek meg a dugódíj bevezetésének feltételei - írja pénteki számában a Napi Gazdaság.

Az üzleti és pénzügyi napilap Berényi Jánost, a KTI Nonprofit Kft. szakértőjét idézi, aki a tervezett dugódíj kapcsán azt fogalmazta meg, hogy "támogatható, hogy elinduljon valami, ami jó, de félő, hogy a megvalósítás a nullához fog közeledni". A szakember szerint hiányzik például a fejlett közösségi közlekedés, hiányoznak a város széléről azok a P+R parkolók, ahonnan egy jó minőségű elővárosi vonattal be lehet jutni a központba.

A dugódíjnak nem a bevétel növelését, hanem elsősorban a forgalom csillapítását kellene szolgálnia, hogy távol tartsák a nem kívánt - vagyis az átmenő és a közösségi közlekedéssel is lebonyolítható - forgalmat - tette hozzá a szakértő.

Stiller Ákos
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!