Vámháború: Hol tartunk most? Mire kell készülniük a vállalatoknak?
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
A dugódíj kialakítását csak rendszerszinten szabad kezelni, és nemcsak az elektronikus útdíjnak és a főváros behajtási díjnak kell műszakilag illeszkednie egymáshoz, hanem ezek mellett több dolgot is ki kell alakítani, mert egyelőre nincsenek meg a dugódíj bevezetésének feltételei - írja pénteki számában a Napi Gazdaság.
Az üzleti és pénzügyi napilap Berényi Jánost, a KTI Nonprofit Kft. szakértőjét idézi, aki a tervezett dugódíj kapcsán azt fogalmazta meg, hogy "támogatható, hogy elinduljon valami, ami jó, de félő, hogy a megvalósítás a nullához fog közeledni". A szakember szerint hiányzik például a fejlett közösségi közlekedés, hiányoznak a város széléről azok a P+R parkolók, ahonnan egy jó minőségű elővárosi vonattal be lehet jutni a központba.
A dugódíjnak nem a bevétel növelését, hanem elsősorban a forgalom csillapítását kellene szolgálnia, hogy távol tartsák a nem kívánt - vagyis az átmenő és a közösségi közlekedéssel is lebonyolítható - forgalmat - tette hozzá a szakértő.
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Összefoglaló a kedvezményes konstrukciók feltételeiről: mire, milyen feltételekkel lehet igényelni ilyen forrást?
A képzések támogatása segíti az alkalmazkodóképességet és termelékenység javítását - a vállalkozások széles köre számára érhető el ehhez pályázati forrás.
Az üzlet értéke mellett az adásvétel adózási következményeit is érdemes számba venni, legyenek a szereplők cégek vagy akár magánszemélyek.
Az orosz és az amerikai elnök várhatóan a jövő héten tárgyal egymással.
Németh Balázs Fidesz frakció szóvivő új műsora első hetén nagyon magas nézettséget ért el, azonban úgy tűnik, csak azért, mert fizettek érte.
A magyar gazdaságban is az autóipar volt a legfőbb vesztese a tavalyi évnek.