Napi: nincsenek meg a dugódíj bevezetéséhez szükséges feltételek

A dugódíj kialakítását csak rendszerszinten szabad kezelni, és nemcsak az elektronikus útdíjnak és a főváros behajtási díjnak kell műszakilag illeszkednie egymáshoz, hanem ezek mellett több dolgot is ki kell alakítani, mert egyelőre nincsenek meg a dugódíj bevezetésének feltételei - írja pénteki számában a Napi Gazdaság.

  • MTI MTI
Napi: nincsenek meg a dugódíj bevezetéséhez szükséges feltételek

Az üzleti és pénzügyi napilap Berényi Jánost, a KTI Nonprofit Kft. szakértőjét idézi, aki a tervezett dugódíj kapcsán azt fogalmazta meg, hogy "támogatható, hogy elinduljon valami, ami jó, de félő, hogy a megvalósítás a nullához fog közeledni". A szakember szerint hiányzik például a fejlett közösségi közlekedés, hiányoznak a város széléről azok a P+R parkolók, ahonnan egy jó minőségű elővárosi vonattal be lehet jutni a központba.

A dugódíjnak nem a bevétel növelését, hanem elsősorban a forgalom csillapítását kellene szolgálnia, hogy távol tartsák a nem kívánt - vagyis az átmenő és a közösségi közlekedéssel is lebonyolítható - forgalmat - tette hozzá a szakértő.

Stiller Ákos
Útmutató cégvezetőknek

Útmutató cégvezetőknek

Minden idők legnagyobb ellenzéki erődemonstrációjára készül Magyar Péter, de kockázatos vállalás a Tisza-előválasztás

Minden idők legnagyobb ellenzéki erődemonstrációjára készül Magyar Péter, de kockázatos vállalás a Tisza-előválasztás

Jó eséllyel simán lekörözi majd a Tisza Párt ősszel startoló előválasztása nemcsak a hasonló, 2021-es ellenzéki akció 663 ezres adatát, de még a Nemzet Hangja szavazás 1,1 millió résztvevővel beállított saját rekordját is. A megvalósítás logisztikai rémálom lesz komoly buktatókkal, ráadásul a siker mellett politikai veszélyekkel is járhat.