A Magyar Autóklub ellenzi a dugódíjat

A Magyar Autóklub (MAK) a rendelkezésére álló információk alapján nem tartja elfogadható, szükséges és eredményt hozó megoldásnak a dugódíj bevezetését.

  • MTI MTI
A Magyar Autóklub ellenzi a dugódíjat

Az MTI-hez eljuttatott pénteki közlemény szerint az autóklub elnökségi ülésén foglalkozott az üggyel. A MAK elismeri Budapest törekvését, amellyel a BKV finanszírozási lehetőségeit keresi, de a dugódíj ilyetén bevezetését nem támogatják.

MTI / Honáczy Barnabás

Álláspontjuk szerint már nincs szó forgalomszabályozási kérdésről, a kizárólagos cél a BKV finanszírozásához szükséges pénz biztosítása, nem ismert a fizetőövezet határa, nem áll rendelkezésre a szükséges infrastruktúra, elegendő P+R (park+ride) parkoló, tovább csökkenhet az autózás, ami az állami és a parkolási díjakon keresztül a fővárosi bevételeket is csökkentheti.

Kifejtették, hogy az autózással kapcsolatos terhek és az üzemanyagárak drasztikus emelkedése miatt jelentősen csökkent az autósok száma, a belvárosban több üzlet is bezárt, a parkolóhelyek zömét az ott lakók ingyenesen parkoló autói foglalják el, ezért tartani lehet attól, hogy a dugódíj bevezetése miatt a várt forrásbővülés elmarad.

A MAK országos elnöksége azt javasolja, hogy a döntéshozók együttesen értékeljék a társadalmi hatásokat, a várható és számítható gazdasági következményeket, és felajánlotta közreműködését a megoldás megkeresése és a várható társadalmi hatások felmérése érdekében.

Útmutató cégvezetőknek

Útmutató cégvezetőknek

Míg Magyar Péter ígérget, Orbán Viktor osztogat és fenyeget

Míg Magyar Péter ígérget, Orbán Viktor osztogat és fenyeget

Kormányzóképes erőként igyekezett látni és láttatni magát hétvégi, nagykanizsai kongresszusán a Tisza Párt, amelynek már a választási programja is körvonalazódik. A kormány sem tétlen azonban, friss ígéreteivel pedig nyilvánvalóan a választási eredmény befolyásolása a cél.