Szexi, és a profitot is növeli, de hogyan kapcsolódhat egy kisebb cég ehhez a trendhez?
Ötlépcsős útiterv a fenntarthatósági célkitűzések üzleti stratégiába építéséhez.
A Széchenyi Pihenő Kártyát (SZÉP-kártya) leginkább a vendéglátóhelyeken használják az ügyfelek, és csak másodsorban szálláshelyeken, ez azonban a turisztikai szezon indulásával változhat az MTI által megkérdezett kibocsátók szerint.
A három kibocsátó, az OTP Bank, a K&H és az MKB Bank is azt közölte, hogy ügyfeleik elsősorban vendéglátóhelyeken használják a SZÉP-kártyát. A K&H adatai szerint a munkavállalók 57 százalékban vendéglátóhelyeken, 29 százalékban szálláshelyeken szeretnék elkölteni, a kártyára utalt összeg 14 százalékát kérték az úgy nevezett rekreációs zsebbe, amivel különböző egészségmegőrző szolgáltatásokat fizethetnek a kártyatulajdonosok. A K&H-val szerződött vállalkozások eddig átlagosan 20 ezer forintot töltöttek fel a munkavállalók kártyáira.
Az MKB SZÉP-kártyát kibocsátó MKB Egészségpénztárt és Nyugdíjpénztárt Kiszolgáló Kft. tájékoztatása szerint a munkavállalók használati szokásait nagyban meghatározza az, hogy melyik alszámlán van pénzük. Jelenleg a vendéglátás zseb a leggyakrabban használt, a turisztikai szezon indulásával azonban jelentősebb felhasználás várható a szálláshely és szabadidő zsebből. Az MKB-nál április végéig 102 ezer vásárlást regisztráltak, a K&H adatai szerint eddig több mint 30 ezer tranzakciót indítottak el SZÉP-kártyákkal, mintegy 42 millió forint értékben.
Az OTP Pénztárszolgáltató Zrt. tapasztalatai azt mutatják, hogy a kártyabirtokosok fokozatosan szoknak hozzá az új juttatási formához, és a feltöltések nagyságának növekedésével párhuzamosan növekszik a felhasználások gyakorisága is.
A K&H által kibocsátott SZÉP-kártyák száma ötvenötezer. A K&H az év elején indította el SZÉP-kártya programját, március végéig 1600 munkáltatóval kötött szerződést. A munkáltatók átlagosan 36 kártyát rendeltek meg dolgozóik számára. A K&H SZÉP-kártyával rendelkező munkavállalók jelenleg több mint ötezer szolgáltatónál tudják elkölteni a munkáltatójuktól a cafeteria rendszer keretében kapott pénzt.
Az OTP 2011 júliusában, Magyarországon elsőként bocsátotta ki a Széchenyi Pihenőkártyát, azóta 2012. első negyedév végéig mintegy 9300 elfogadóhellyel kötött megállapodást, ahol a ma már több mint 390 ezer OTP SZÉP-kártya birtokos használhatja fel juttatásait.
Az MKB SZÉP-kártyából április végéig 77 ezret bocsátottak ki, december végéig ez még csak 3300, március végén pedig 66 ezer volt. Elfogadóhelyeik száma a december végi 1300-ról április végére 6 ezerre nőtt.
Az új cafeteria-rendszer keretében bevezetett SZÉP-kártya három alszámláját szálláshely-szolgáltatásra, vendéglátásra és rekreációra lehet fordítani, de az utóbbi kettőt szálláshely-szolgáltatásra is igénybe lehet venni. Meleg étkezésre évi 150 ezer forint, rekreációs szolgáltatásra 75 ezer forint, szálláshely-szolgáltatásra pedig 225 ezer forint áll rendelkezésre a SZÉP-kártya keretében
Ötlépcsős útiterv a fenntarthatósági célkitűzések üzleti stratégiába építéséhez.
2025. július 10-én lezárult a „Minden vállalkozásnak legyen saját honlapja” pályázat. Július 15-étől új forgóeszköz-finanszírozási lehetőség nyílt meg a feldolgozóipari mikro- és kisvállalkozások számára.
Folyamatosan bővül a céges bankkártyapiac. A kínálaton egyre inkább látszik, hogy a neobankok megjelenése versenyre készteti a hagyományos bankokat is.
Az elektronikus aláírásoknak egyre nagyobb a szerepe, de a különböző típusok közötti különbségek nem mindig egyértelműek.
Egy magyar bombaszakértő segítette az 1920-as években a japán elnyomás ellen harcoló koreai szabadságharcosokat – derül ki Csoma Mózes, a Károli Gáspár Református Egyetem bölcsészkarának dékánja, volt dél-koreai magyar nagykövet tanulmányából.
Olaszországi nyaralása idején történt végzetes baleset az osztrák extrémsportolóval.
Az Evergrande csődje óta tudhatjuk: elég nagy bajok vannak a kínai ingatlanszektorral.