Nyersanyagpiaci kilátások 2025 második felére
Mi várható a piacokon a globális gazdasági bizonytalanság, a kereskedelmi háborúk és a geopolitikai konfliktusok időszakában?
A munkaterület átadásával megkezdődött a Budapest és Esztergom közötti 53 kilométeres vasúti vonalszakasz átfogó korszerűsítése az Új Széchenyi Terv forrásaiból - közölte a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM). A mintegy 20 milliárd forintos fejlesztéssel a vonatok tíz perccel gyorsabban tehetik meg a Pilisvörösvár és Esztergom közötti utat.
A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. által elsőként megindított beruházásban a Piliscsaba-Esztergom vonalszakaszon, mintegy 33 kilométeren újítják fel a vasúti pályát 2013 nyaráig - írta közleményében a minisztérium.
Pilisvörösvár és Piliscsaba között két kilométer hosszban a vonatok megállás nélküli kikerülését lehetővé tevő kétvágányú szakasz épül a jövő év végéig. A naponta 14 ezer utast kiszolgáló Budapest-Esztergom vonal az elővárosi vasúti közlekedés egyik legfontosabb szakasza.
Az Új Széchenyi Terv forrásaiból támogatott fejlesztés első üteme teljes egészében 2014 végéig valósul meg összesen mintegy 71 milliárd forintból. A Szentendrei út és Pilisvörösvár között új, kétvágányú, akár 100 km/órás sebességre is alkalmas vasúti pálya épül majd.
Számos állomáson és megállóhelyen (köztük Dorogon, Esztergomban és Esztergom-kertvárosban) új P+R parkolók és B+R kerékpártárolók létesülnek, több helyszínen megújulnak a peronok, jelentősen javulnak az átszállási lehetőségek.
A megkezdődő beruházás sajtótájékoztatóján Völner Pál infrastruktúráért felelős államtitkár elmondta, a főváros határát naponta több mint 600 ezren lépik át, középtávon az utazási igények akár 30 százalékkal is nőhetnek. Jelenleg csak minden harmadik belépő utazik vasúton, HÉV-en vagy autóbuszon. A közösségi közlekedés hatékony fejlesztése, a szolgáltatási színvonal javítása ezért elengedhetetlen.
Az elmúlt években több mint 100 milliárd forint felhasználásával 120 km vágányt építettek át Magyarországon. Az elővárosi hálózatot elsősorban a Budapest és Székesfehérvár között jelenleg is zajló beruházás érintette.
Országszerte összesen több mint 500 milliárd forint értékben valósulnak meg a már megkezdett vagy a közeljövőben induló vasútfejlesztési munkák. A Budapest-Esztergom vonal korszerűsítése mellett kiemelt elővárosi beruházás Vác állomás felújítása – fejtette ki az államtitkár.
Az áprilisban elfogadott személyszállítási törvény rögzíti, hogy közszolgáltatásokat érintő, közpénzből finanszírozott fejlesztések kizárólag országosan egységes fejlesztési koncepció mentén valósíthatóak meg. A Nemzeti Közlekedési Stratégiával párhuzamosan és azonos ütemezésben készül az Országos Vasútfejlesztési Koncepció.
A dokumentum forgalmi előrejelzés alapján négy uniós költségvetési ciklusra határozza majd meg a személy- és áruszállítási szolgáltatásfejlesztési célokat, a vasúti infrastruktúra és gördülőállomány hosszú távú programját. A koncepció a tervek szerint 2013 őszén kerülhet a kormány elé - jelentette be Völner Pál.
Mi várható a piacokon a globális gazdasági bizonytalanság, a kereskedelmi háborúk és a geopolitikai konfliktusok időszakában?
A szabályozás egyre szigorúbb, a megfelelés jogi kötelezettség és stratégiai kérdés is.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
A bvk hosszú távú döntés, az adózási kérdéseket ezt figyelembe véve célszerű kezelni.
Börtönbe zárták Oroszországban, megkínozták Fehéroroszországban, farkasszemet nézett Putyinnal, de a saját démonaival nem sikerült megküzdenie.
Néhány szón, gesztuson múlt, hogy 1990-ben sikerült megfékezni Marosvásárhelyen a halálos áldozatokat követelő román-magyar összecsapásokat, és nem borította el egész Erdélyt az erőszak.
Batházi Tamás szerint Wladár Sándornak szexuális viszonya volt a húsz éve elhunyt, hírhedten keménykezű Széchy Tamással.
A volt igazságügyi miniszter elmúlt másfél éve került fókuszba.
Szamosvölgyi Péter gyáva senkinek nevezte az őt kritizáló hozzászólót.