Vámháború: Hol tartunk most? Mire kell készülniük a vállalatoknak?
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Átvállalja a foci-Eb nyilvános közvetítései után fizetendő díjakat a Médiaszolgáltatás-támogató és Vagyonkezelő Alap (MTVA) - közölte a társaság szerda este. Előzőleg a vendéglátók és rendezvényszervezők tiltakozásához a díj miatt csatlakoztak az ellenzéki pártok is.
Az MTVA közleménye szerint a vezérigazgató, Böröcz István áttekintette a nyilvános közvetítések kötelező díjfizetése kapcsán kialakult helyzetet, és "figyelemmel a közszolgálatiság elveire, a magyar sportszerető közönség és a hazai idegenforgalom érdekeire", eltérően az előző évek gyakorlatától, az MTVA átvállalja a nyilvános közvetítések után fizetendő díjakat.
Így lehetővé válik, hogy külön költség nélkül mind a magyar, mind a hazánkba látogató külföldi sportbarátok kis- és nagyrendezvényeken, szórakozóhelyeken, kiskocsmákban és más közösségi helyeken együtt tudjanak szurkolni kedvenc csapataiknak, versenyzőiknek a hamarosan kezdődő labdarúgó Eb és az olimpia alkalmával. Mindez várhatóan nagy forgalomnövekedést generál majd a hazai vendéglátósoknak, akik térítésmentesen tarthatnak nyilvános vetítéseket.
Mint korábban megírtuk, Magyarországon az MTVA jogosult a foci-Eb és az olimpia közvetítési jogainak továbbértékesítésére, így a kereskedelmi célú nyilvános kivetítés is engedélyköteles, amiért az MTVA jogdíjat kérhetne. Az Index információi szerint ugyanakkor az UEFA-nak nincs harmadik félre vonatkozó irányelve, és az általa megkérdezett jogászok vitatják, hogy az ezzel kapcsolatos igényekkel az MTVA felléphetne.
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Összefoglaló a kedvezményes konstrukciók feltételeiről: mire, milyen feltételekkel lehet igényelni ilyen forrást?
A képzések támogatása segíti az alkalmazkodóképességet és termelékenység javítását - a vállalkozások széles köre számára érhető el ehhez pályázati forrás.
Az üzlet értéke mellett az adásvétel adózási következményeit is érdemes számba venni, legyenek a szereplők cégek vagy akár magánszemélyek.
Több nőjogi szervezet aggodalmát fejezte ki, hogy a marketing kampány nemcsak sminktermékeket, de a pornóipart is népszerűsítheti.