szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Díjemelést hajt végre a Vodafone mobilszolgáltató, hogy megossza a július 1-től hatályba lépő telefonadó terheit ügyfeleivel, de több olyan kedvezmény van, amelyet a tarifaváltozás nem érint - közölte a vállalat csütörtökön. A havidíjas előfizetők fix összegű emelést kapnak, a prepaid-kártyásoknál a percdíj emelkedik. A telefonadó a Vodafone-nak 8-10 milliárd forint pluszterhet jelent éves szinten.

Megosztja az új telefonadó terhét az előfizetőkkel a Vodafone Magyarország, július 1-jétől tarifamódosítást hajt végre, a változásokat csütörtökön az általános szerződési feltételekben is közzétette. A Vodafone a telefonadó maximumára vonatkozó, a parlament által megszavazott 6 hónapos átmeneti, december 31-ig tartó enyhítő javaslatot július elsejétől az ügyfelei számára is elérhetővé teszi.

A lakossági előfizetői tarifáknál sávos lesz a havidíj-változás, azaz arányosan a díjcsomagokban foglalt percek mennyiségét veszi alapul, vagyis a csomagokban foglalt percek mennyiségétől függően emelkedik. Ez azonban egyetlen esetben sem haladja meg a nettó 700 forintot.

A kisvállalati ügyfelek esetében SIM-kártyánként fix kiegészítő havi előfizetési díjat vezet be a cég, de ennek mértéke a havonta fizetendő nettó 1250 forintot egyik tarifacsomagnál sem haladja meg. Az árváltozás tehát nem haladja meg a kormány által eredetileg megjelölt adómaximum felét. A cég nem terheli plusz költséggel az egymás közötti ingyenes beszélgetéseket.

A feltöltő kártyás ügyfeleknél az előbbi elv nem alkalmazható, mivel nem fizetnek havidíjat, esetükben a tarifamódosítás percenkénti és sms-enkénti mértéke is kevesebb a törvényben meghatározott nettó 2 forintnál. Az emelés nem vonatkozik a jutalompercekre és jutalom sms-ekre.

Ha a parlament a zárószavazáson is elfogadja a telefonadó adómaximumára vonatkozó 6 hónapos átmeneti, december 31-ig tartó enyhítést - amit a módosító indítványok sorában már megszavaztak -, akkor a Vodafone ennek megfelelően július elsejétől ezt az átmeneti kedvezményt az ügyfelei számára is elérhetővé teszi. 

A telefonadó a Vodafone-nak 8-10 milliárd forint pluszterhet jelent éves szinten, ez egy pár milliárd forinttal meghaladja a válságadót - mondta Diego Massidda, a Vodafone Magyarország vezérigazgatója a sajtótájékoztatón. Ezt a terhet a társaság már nem tudja egyedül vállalni, ezért megosztja az előfizetőkkel, az emelés azonban miden esetben kisebb lesz, mint a cégre kivetett adó. A megosztásra azért is szükség van, mert a válságadóval ellentétben itt nem ideiglenes teherről van szó - tette hozzá.

Az új adó megváltoztatja a társaság költségstruktúráját is, s részben ezért kényszerül mind a lakossági, mind az üzleti tarifáinak módosítására. A megosztás másik okáról a vezérigazgató elmondta, céljuk az, hogy megtartsák az elmúlt években elért magas szolgáltatási színvonalat.

A tárgyalásokon a Vodafone egy átalánytípusú, fix adót javasolt a kormánynak, de ezt nem fogadták el - mondta. (A színlelt egyeztetésekről május 18-i cikkünkben olvashatnak.) Hozzátette, hogy az elmúlt napokban már megkezdték az ügyfelek tájékoztatását a júliustól bekövetkező változásokról.

Beck György, a társaság elnöke elmondta, hogy az iparág számára a válságadó és a telefonadó éves szinten 100 milliárd forintos teher. Közölte azt is, hogy több mint egy tucat nagy informatikai fejlesztésre kényszerül a társaság azért, hogy követni tudja a jogszabályváltozásokat. A vezérigazgató elmondta, álláspontjuk szerint a forgalomarányos díj a használat jelentős visszaeséséhez vezet, ami hátrányosan érinti az ügyfeleket, csökkenti a bevételüket, miközben csökkenti az általános forgalmi adóból származó állami bevételeket is.

Az egyes szakemberek által "Matelcsynek" gúnyolt telefonadóról szóló cikkeinket itt olvashatják.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!