Szexi, és a profitot is növeli, de hogyan kapcsolódhat egy kisebb cég ehhez a trendhez?
Ötlépcsős útiterv a fenntarthatósági célkitűzések üzleti stratégiába építéséhez.
A görög államcsőd obstruálásával vádolja az EU-t a Bécsi Egyetem közgazdász professzora.
A görög államcsődre már régen sor került volna, ha az Európai Unió, az Európai Központi Bank (EKB) és a Nemzetközi Valutaalap (IMF) közös erővel újabb és újabb segélyekkel nem tartották volna felszínen az országot, amivel csak tovább fokozták az európai adófizetőknek okozott károkat, jelentette ki Kunibert Raffer, a Bécsi Egyetem közgazdász professzora.
Az államcsődelmélet és az egyenlőtlencsere-elmélet nemzetközi szakértőjeként elismert Kunibert Raffer az APA hírügynökségnek adott interjúban kifejtette, hogy sokkal kisebb veszteséget okozott volna a magánbefektetőknek és kevesebb adófizetői pénzbe került volna, ha Görögországot már 2010-ben hagyják csődbe menni. A pénzügyi krízis kezdete óta az ország mély recesszióba süllyedt és a helyzet javulásra nincs semmi kilátás.
Az idén a görög bruttó hazai termék hat százalékkal is zsugorodhat. Emiatt belátható időn belül nem lehet a GDP mintegy 160 százalékára duzzadó államadósság törlesztési költségeinek finanszírozását lehetővé tévő többlet-adóbevételekre szert tenni. Kunibert Raffer szerint az államcsőd elkerülhetetlen és ezzel az ország megmentésére fordított közpénzek nagy részét elveszettnek kell tekinteni.
A görög államcsőd kilátása nyugtalansággal tölti el a piacokat, mivel a fizetésképtelenség rendezetlen módon történő bekövetkezése kaotikus következményekkel járna és milliárdos veszteségeket okozna nem csak a görög gazdaságnak, de az uniós tagállamoknak is. A legnagyobb bizonytalansági tényező azonban az, hogy nincs kidolgozott eljárás egy államcsőd levezénylésére, ami jogbizonytalanságot teremt és megnehezíti az újrakezdést - mutatott rá a professzor.
Bécsi Egyetem professzora már évek óta szorgalmazza egy államcsődeljárás kidolgozását az amerikai csődtörvény 9-es cikkelye mintájára, amit 1934-ben léptettek életbe az önkormányzatok csődbe menetelének szabályozására. A törvény széles körű felügyeletet biztosít az önkormányzatoknak adósságuk rendezésének lebonyolítása felett. Nem lehet például gazdálkodásukat a hitelezők vagy bíróság által kijelölt csődgondnok felügyelete alá helyezni és nem lehet javaikat kényszerárverezéssel elidegeníteni sem. A hitelezők követelései teljesítésének a menetrendjét tárgyalásokon kell kidolgozni. Egy államcsődeljárásban az egyeztető tárgyalások lebonyolításával egy nemzetközi döntőbíróságot kellene megbízni a bécsi közgazdász professzor szerint.
Egy államcsőd még nem vonná szükségszerűen maga után Görögország kilépését az euróövezetből, mint ahogy Kalifornia államnak sem kellett feladnia a dollárt fizetésképtelenné válását követően. Egy rendezett csődeljárás helyre tudná állítani az ország fizetőképességét és megnyitná az utat az újrakezdés előtt is - mutatott rá Kunibert Raffer közgazdász professzor azt APA hírügynökségnek adott interjúban.
Ötlépcsős útiterv a fenntarthatósági célkitűzések üzleti stratégiába építéséhez.
2025. július 10-én lezárult a „Minden vállalkozásnak legyen saját honlapja” pályázat. Július 15-étől új forgóeszköz-finanszírozási lehetőség nyílt meg a feldolgozóipari mikro- és kisvállalkozások számára.
Folyamatosan bővül a céges bankkártyapiac. A kínálaton egyre inkább látszik, hogy a neobankok megjelenése versenyre készteti a hagyományos bankokat is.
Az elektronikus aláírásoknak egyre nagyobb a szerepe, de a különböző típusok közötti különbségek nem mindig egyértelműek.
Magyar Péter azt mondja, van receptje a lakhatási válság ellen. A feladat nem kicsi: lakhatási szakértőt, az építéstörténet szakértőjét és a témával foglalkozó szociológust is kérdeztünk az emberemlékezet óta tartó lakhatási válság okairól és a fordulat lehetőségéről.