Vámháború: Hol tartunk most? Mire kell készülniük a vállalatoknak?
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
A magas üzemanyagárak miatt Szlovákiában hatéves mélypontra csökkent a benzinfogyasztás. Az ágazati szakmai szövetség hétfőn publikált adatai szerint az első négy hónapban 6,5 százalékkal kevesebb üzemanyagot vásároltak a szlovákok, mint egy évvel korábban.
Bár az üzemanyagárak Európa-szerte sokat emelkedtek, a visegrádi országokkal és Ausztriával összehasonlítva Szlovákiában a legdrágább a benzin, és a gázolaj ára is magasabb, mint Ausztriában és Lengyelországban. Az Európai Unió átlagos üzemanyagáraival összehasonlítva Szlovákia a középmezőnyben van.
Az üzemanyagba épített adóterheket tekintve a V4-ekkel és Ausztriával összevetve Szlovákia áll az autósok szempontjából a legrosszabb helyen. Egy liter 95-ös benzin árából Szlovákiában csaknem 83 cent az adó, a gázolaj esetében ez az adóteher literenként 65 cent.
Szlovákiában egy liter 95-ös benzin 1,54 euróba kerül, ugyanez a benzinfajta Csehországban 14 centtel olcsóbb.
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Összefoglaló a kedvezményes konstrukciók feltételeiről: mire, milyen feltételekkel lehet igényelni ilyen forrást?
A képzések támogatása segíti az alkalmazkodóképességet és termelékenység javítását - a vállalkozások széles köre számára érhető el ehhez pályázati forrás.
Az üzlet értéke mellett az adásvétel adózási következményeit is érdemes számba venni, legyenek a szereplők cégek vagy akár magánszemélyek.
Az Onet és Bloomberg úgy tudja, elismernék az orosz területi nyereségeket.
A kabinet szerint kiemelt nemzetgazdasági érdek fűződik a dunakeszi járműgyártás fenntartásához.