szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

A BKV két fő szakszervezete nem ért egyet azzal, hogy a BKV-n belül az autóbusz- és trolibuszüzem külön divízióba kerüljön.

Csak akkor lehet eredményes a leválasztás, ha a BKV jelenleg fennálló, mintegy 60 milliárd forintos külső adósságát rendezik - mondta Nemes Gábor, az Cinkota Autóbuszközlekedési Szakszervezet elnöke pénteken.

Ha ez nem történik meg, akkor a megmaradó kötött pályás ágazatoknak kell a hitelt kitermelniük, miközben a bevételek csökkennek. További probléma, hogy 150 új, alvállalkozói busz forgalomba állításával 450 BKV-s munkahely veszélybe kerül, ezzel kapcsolatban tárgyalásokat kezdeményeztek a munkáltatóval - tette hozzá.

A szakszervezeti vezető szerint érthetetlen, miért akarják megpályáztatni a BKV-t a busztendereken azok után, hogy különálló cégekbe szervezik a buszos üzletágat, hiszen ezek a vállalatok továbbra is önkormányzati tulajdonban lennének. Nemes szerint a megrendelőnek a BKV-t kellene megbíznia a feladat végrehajtásával, és így az eljárási költség megspórolható lenne. A hitelképessé tett autóbuszos cég ugyanúgy tudna új járműveket lízingelni, mint az alvállalkozók - tette hozzá.

Gulyás Attila, a Városi Tömegközlekedési Dolgozók Szakszervezeti Szövetségének (VTDSZSZ) elnöke szerint a cél az, hogy az autóbuszos üzem költségei kimutathatók legyenek, így rávilágítva arra, hogy olcsóbb tud-e lenni a BKV üzeme az alvállalkozókénál. Ezt a célt viszont a busz és a troli egy divízióba szervezésével nem érik el, mert összemosódik a két üzem költségigénye.

Gulyás Attila szerint a troli kötött pályás közlekedést jelent, az infrastruktúra használata miatt drágább az üzemeltetése. Így olyan hamis képet is fel lehet állítani, hogy a BKV drágábban tud buszokat üzemeltetni – mondta. Szerinte a trolibuszt a kötött pályás üzemmel kellene együtt kezelni és a BKV-ban tartani, mert csak így tud versenyképes lenni a buszos üzletág.    

Az MTI csütörtökön az ügyet jól ismerő forrásból úgy értesült, hogy a BKV igazgatósági ülésén az a döntés született, hogy október 1-jével külön divízióba kerül a buszos, illetve a trolibuszos üzem. Ez az első lépés a cégek önállósulása, a BKV-tól való függetlenedése útján.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
Lapértesülés: A német kormány szerint csak 65 év alattiakat lehet majd oltani az AstraZeneca vakcinájával

Lapértesülés: A német kormány szerint csak 65 év alattiakat lehet majd oltani az AstraZeneca vakcinájával

Retró, kagylós mobiltelefon lehet a Galaxy Buds Próból

Retró, kagylós mobiltelefon lehet a Galaxy Buds Próból

Hazai pálya: Fél órát álltunk sorba egyetlen lesiklásért, mégis örülünk

Hazai pálya: Fél órát álltunk sorba egyetlen lesiklásért, mégis örülünk