szerző:
MTI/Napi Gazdaság
Tetszett a cikk?

Az eddiginél keményebb álláspontot alakítottak ki a kabinet e-útdíj-terveiről a fuvarozók arra reagálva, hogy nagy valószínűséggel maximális tarifával indul az e-útdíj rendszer - írja a Napi Gazdaság.

Miután az eddigi információk alapján a maximális tarifával indul a rendszer, a fuvarozók által szorgalmazott versenyképességi csomag minden elemének egyidejű bevezetését kérik a kormánytól, egyebek mellett adócsökkentést szorgalmaznak - mondta a Napi Gazdaságnak Karmos Gábor, a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesületének MKFE) főtitkára a szervezet rendkívüli elnökségi ülését követően.

A fuvarozók sürgetik, hogy a kabinet tárja fel, hogyan kalkulált a tarifák kiszámításakor, amire szerintük azért is szükség volna, mert az ismertetett díjak magasabbak, mint ami a vonatkozó uniós irányelv alapján kivethető volna.

Az MKFE szerint az útdíjrendszer bevezetése azonnali 30 százalékos fuvardíj-növekedést okozna, amit nem lehet rögtön továbbhárítani a megbízók felé. Úgy vélik, a helyzet kezelése érdekében a díjrendszer fokozatos bevezetésére is szükség van.

A fuvarozók által szorgalmazott versenyképességi csomag egyik fő pillérét az adójellegű kompenzációk jelentik: az MKFE részben azt szorgalmazza, hogy az ágazat szereplőit terhelő adókat az uniós minimumra csökkentsék, a tehergépjárművek átírási illetékét szüntessék meg, az útdíj pedig legyen levonható az iparűzési adó alapjából. Azt is javasolják, hogy állami kamattámogatással hozzanak létre egy speciális forgóeszközhitel-konstrukciót.

Szintén a finanszírozás kérdéséhez tartozik, hogy az NGM még augusztusban arról tájékoztatta az MKFE-t: támogathatónak tartja a kereskedelmi gázolaj utáni adó-visszatérítés havi visszaigénylésének bevezetését, 2013. január 1-jétől.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!