Itt az új MNB-program: jön a minősített vállalati hitel
Új minősített hitelterméke vezet be a Magyar Nemzeti Bank. Milyen előnyöket tartogat ez a lehetőség a vállalkozások számára?
Húsbavágóak az Irán ellen hozott nemzetközi szankciók az ország légitársaságai számára. Az iráni repülőgépek egyre kevesebb helyen tudnak tankolni, a gépek szervizelése és alkatrészellátása is akadozik.
Európában már alig tudnak kerozinhoz jutni az iráni repülőgépek, a légitársaságoknak már egy plusz megállót is be kell iktatniuk Isztambulban, Ljubljanában vagy éppen Budapesten, mivel Teheránban nem tudnak elegendő üzemanyagot tankolni az oda-vissza útra - írja a Der Spiegel angol nyelvű oldala. Az iráni gépek teli tankkal és kevesebb áruval megrakodva szállnak fel, emellett pedig állítólag lassabban is repülnek, hogy így spóroljanak az üzemanyagon.
Német cégek elvileg adhatnak el üzemanyagot az Iran Air gépeinek például, de ha éves szinten az ebből a tranzakciókból származó árbevételük meghaladja az 5 millió dollárt, akkor már életbe lépnek a szankciók. A nagy olajcégek azonban még a látszatát is el szeretnék kerülni az Iránnal történő üzletelésnek, így leállították az iráni légitársaságoknak történő kerozinszállítást.
A szállítások leállítása óta az iráni légitársaságok improvizálnak. Az Iran Air például talált egy kisebb hamburgi beszállítót, aki ugyanakkor minden bizonnyal drágábban adja az irániaknak az üzemanyagot.
Az iráni légitársaságoknak emelett problémáik vannak gépeik szervizeltetésével és alkatrészellátásával is. A Lufthansa Technik, mely 40 évig végezte az Iran Air gépeinek szervizelését, már nem biztosítja ezt a szolgáltatást, az iráni cég vezetője pedig nemrég arról panaszkodott, hogy csak 30 százalékos felár ellenében tudnak alkatrészeket beszerezni repülőgépeikhez. A tavalyi évben olyan eset is előfordult, hogy a német kormány eladta Angel Merkel kancellár 22 éves kormánygépét egy ukrán cégnek 3,1 millió euróért. Az ukránok viszont hamarosan továbbpasszolták azt az irániaknak. A gép jelenleg "donorként" funkcionál, vagyis darabjait alkatrészként használják más, még működő repülőgépekhez.
Az Iran Air repülőgépeinek átlagéletkora 24 év.
Új minősített hitelterméke vezet be a Magyar Nemzeti Bank. Milyen előnyöket tartogat ez a lehetőség a vállalkozások számára?
Mit mutatnak a kutatási adatok? Kell aggódni a munkahelyek elvesztése miatt?
Változásokat jelentettek be a Demján Sándor Tőkeprogramhoz kapcsolódó Demján Sándor Tanácsadási Voucher Programban.
A cégértékelés egy bonyolult, összetett folyamat, vannak azonban széles körben elfogadott értékelési módszerek, amelyek erre alkalmazhatók.