Nem félünk eléggé
Drámaian nő a kibertámadások gyakorisága és súlyossága. Lépni kell! Nem csak a józan üzleti megfontolás, hanem a jogszabályoknak való megfelelés érdekében is.
Húsbavágóak az Irán ellen hozott nemzetközi szankciók az ország légitársaságai számára. Az iráni repülőgépek egyre kevesebb helyen tudnak tankolni, a gépek szervizelése és alkatrészellátása is akadozik.
Európában már alig tudnak kerozinhoz jutni az iráni repülőgépek, a légitársaságoknak már egy plusz megállót is be kell iktatniuk Isztambulban, Ljubljanában vagy éppen Budapesten, mivel Teheránban nem tudnak elegendő üzemanyagot tankolni az oda-vissza útra - írja a Der Spiegel angol nyelvű oldala. Az iráni gépek teli tankkal és kevesebb áruval megrakodva szállnak fel, emellett pedig állítólag lassabban is repülnek, hogy így spóroljanak az üzemanyagon.
Német cégek elvileg adhatnak el üzemanyagot az Iran Air gépeinek például, de ha éves szinten az ebből a tranzakciókból származó árbevételük meghaladja az 5 millió dollárt, akkor már életbe lépnek a szankciók. A nagy olajcégek azonban még a látszatát is el szeretnék kerülni az Iránnal történő üzletelésnek, így leállították az iráni légitársaságoknak történő kerozinszállítást.
A szállítások leállítása óta az iráni légitársaságok improvizálnak. Az Iran Air például talált egy kisebb hamburgi beszállítót, aki ugyanakkor minden bizonnyal drágábban adja az irániaknak az üzemanyagot.
Az iráni légitársaságoknak emelett problémáik vannak gépeik szervizeltetésével és alkatrészellátásával is. A Lufthansa Technik, mely 40 évig végezte az Iran Air gépeinek szervizelését, már nem biztosítja ezt a szolgáltatást, az iráni cég vezetője pedig nemrég arról panaszkodott, hogy csak 30 százalékos felár ellenében tudnak alkatrészeket beszerezni repülőgépeikhez. A tavalyi évben olyan eset is előfordult, hogy a német kormány eladta Angel Merkel kancellár 22 éves kormánygépét egy ukrán cégnek 3,1 millió euróért. Az ukránok viszont hamarosan továbbpasszolták azt az irániaknak. A gép jelenleg "donorként" funkcionál, vagyis darabjait alkatrészként használják más, még működő repülőgépekhez.
Az Iran Air repülőgépeinek átlagéletkora 24 év.
Drámaian nő a kibertámadások gyakorisága és súlyossága. Lépni kell! Nem csak a józan üzleti megfontolás, hanem a jogszabályoknak való megfelelés érdekében is.
Lassan valóban eljön az ideje annak, hogy a cégvezetők mérlegeljék, mit kezdjenek az MI kínálta lehetőségekkel.
Egyelőre nem, de ez nem jelenti azt, hogy adott esetben nem éri meg a cégnek ilyen számlával rendelkeznie.
A szerbiai hatalom és a több városban előrehozott választást követelő diákmozgalom is radikalizálódik: a hét végén a rendőrség szokatlan brutalitással zavarta szét a tüntetőket. Az EP szerbiai jelentéstevője szerint Alekszandar Vucsics azért nem hozza előre a jövőre esedékes választásokat, mert érzi, hogy megrendült a hatalma.
Teljesen rendben van, ha Orbán Viktor nem kér a Pride-ból, de ne erőltesse rá mindenkire az ódzkodását, csinálja a négy fal között. Vélemény.
„És ki hozta azt a törvényt?” – kérdezte a Tisza Párt elnöke.
A megszólaló drag queenek szerint is volt polgárpukkasztás a műsorukban.
Milyen autó képes erre egyáltalán?