Vannak hatékony eszközök a devizapiaci kockázatok kezelésére
Az árfolyamingadozás feladja a leckét – főleg, ha importhányadot tartalmazó beruházást kell finanszírozni.
A Déli Áramlat gázvezeték megépítésének költségét a korábbinál többre, 16 milliárd euróra becsülik a Gazpromnál. A földgázvezeték tenger alatti szakaszát építő cég, a South Stream Transport elkészült a megvalósíthatósági tanulmánnyal. Az orosz gázóriásnál erre alapozva közölték, hogy a korábbinál félmilliárd euróval többe kerülhet a beruházás.
Alekszej Szerebrjakov, a Gazprom projekt igazgatóságának helyettes vezetője az összeget még mindig csak előzetes kalkulációnak nevezte, és azt mondta, hogy a pontos költségek 2013 közepére lesznek ismertek.
Az Interfax orosz hírügynökség emlékeztetett, hogy egy évvel ezelőtt az orosz állami gázcég Brüsszelben 10 milliárd euróra becsülte a tenger alatt vezető szakasz költségét, a szárazföldit pedig 5 és fél milliárd euróra.
Az AGI információs ügynökség birtokában lévő tervezet szerint a Gazprom Ausztriával és Görögországgal nem folytatja az együttműködést a szárazföldi szakasz építésére létrehozandó közös vállalatok ügyében.
A Prajm orosz üzleti portál azt közölte, hogy a Gazprom tervei szerint a Déli Áramlat már 2018-ban elérheti a tervezett 63 milliárd köbméteres teljesítményt. 2016-ban 15,75 milliárd köbméter földgázt szeretnének szállítani a megrendelőknek a földgázvezetéken keresztül, 2017-ben pedig 47,25 milliárd köbméterre növelik a szállítási kapacitást.
A földgázszállítások Európába 2016 első negyedévében kezdődnének.
A Déli Áramlat építésének megkezdését Oroszország fekete-tengeri partvidékén, a krasznodari területen lévő üdülőövezetben ez év decemberre jelölték ki.
Az Oroszországból a Fekete-tengeren, Bulgárián és Szerbián át Magyarországra érkező, majd Ausztriába továbbhaladó gázvezeték magyarországi szakaszáról szóló részvényesi megállapodást október 31-én írta alá Budapesten Baji Csaba, az MVM Magyar Villamos Művek Zrt. elnök-vezérigazgatója Alekszandr Medvegyevvel, a Gazprom elnökhelyettesével.
A Hercegszántó és Tornyiszentmiklós közötti vezetéken keresztül Magyarország évente körülbelül 30 milliárd köbméter földgázt kapna 2016 januárjától. A beruházás költsége a tervek szerint 600 millió euró, ennek 70 százalékát fedeznék hitelből.
Az árfolyamingadozás feladja a leckét – főleg, ha importhányadot tartalmazó beruházást kell finanszírozni.
Költséghatékony és magas minőségű szolgáltatások érhetők el, akár a teljes munkavállalói körre, akár csak a kulcspozícióban lévő alkalmazottakra.
Akkor igazán előnyös egy ilyen beruházás, ha a fogyasztás jelentős része egybeesik a napsütéses időszakokkal.
Milyen jogi megfelelési követelményekre kell figyelnie a vállalkozásoknak, ha MI-alapú eszközöket használnak a munkaügyi területeken?
A július 1-i határidő előtti utolsó pillanatban, a hétfői rendkívüli közgyűlésen dőlt el, hogy a fővárosi képviselők kiigazították a már korábban, konszenzussal elfogadott 2025-ös költségvetést, így van újra érvényes büdzséje a fővárosnak – év végéig. Ha nem így lett volna, durva korlátozásokkal és pénzügyi nehézségekkel járó állapotra kellett volna készülni.
Arról is beszélt, ha szemmel lehetne ölni, Brüsszelben egy sortűzzel elintézték volna.
A kormánypárt támogatottsága pedig mélyponton van.
Ha erre nincs jó válasz, a százezres menet csak színes emléknek lesz jó.
A volt vezérkari főnök azt mondta, jobb lenne, ha például a kézigránát-baleset miatt elrendelt vizsgálat eredményét tennék közzé végre.
A légitársaság szerint még este tíz óra előtt újra felszállhatnak.