Gondoskodó munkaadó – Adjon-e lakáscélú támogatást a cég a munkavállalóinak?
Kedvező a lehetőség, de alaposan figyelni kell az előírásokra a belső szabályok kialakítására során.
Új szabadalom alapján fejlesztettek víztisztítót, arzénmentesítőt a Honvédelmi Minisztérium cégei; az újítások között van a szélsőséges körülmények között bevethető busz is - közölte a HM helyettes államtitkára az MTI-nek adott interjújában.
Borbíró Zoltán elmondta: az elmúlt két évben új eszközök kifejlesztését tűzték ki célul a HM cégeinél; ez idő alatt egyebek mellett sikerült megalkotni egy víztisztítót, amely képes jelentősen csökkenteni az ivóvíz arzénszintjét is. A víztisztítás "katonai képesség", hiszen például műveleti területen fontos, hogy tiszta ivóvizet kapjanak a katonák, de az arzénmentesítőre azért is szükség volt, mert Magyarországon az arzén szintje az ivóvízben az unió által elvártaknál általában magasabb. Ez elsősorban az alföldi régióban és Zalában jelent problémát - tette hozzá.
A konténerszerű gépet bárhová könnyen és gyorsan lehet telepíteni, illetve az igényekhez igazítani; képes szerves és szervetlen anyagokat is kiszűrni, és - a teljesen új szabadalom alapján - az arzént is megköti - mutatott rá. Kísérleti jelleggel elhelyeztek egy ilyen gépet a Békés megyei érmelléki vízbázison, és a négy hónapos próbaüzem után az addig átlagosan literenkénti 120 mikrogrammos arzénszint lecsökkent 2 mikrogrammra - szemléltette a gép hatékonyságát Borbíró Zoltán, hozzátéve, hogy az uniós határértéknél ez a szint sokkal alacsonyabb. A gép fejlesztésében három vállalat, az EI Zrt., a Currus Zrt. és a Hidrofilt Kft. vett részt.
Az új fejlesztéseket illetően a helyettes államtitkár megemlítette a honvédség pilóta nélküli repülőgépeit, amelyekből háromfélét is gyártanak majd hamarosan. A katonai felderítő feladatokon túl alkalmasak civil felhasználásra, katasztrófavédelemre és határőrzésre is. A gépek között van olyan, amelyet akár kézből is el lehet indítani, és ötezer méter magasra emelkedhet, ráadásul fel lehet őket szerelni különböző - így éjjellátó - kamerákkal is. A magyar fejlesztésű pilóta nélküli repülőgépek ára - felszereltségtől függően - körülbelül a fele a hasonló külföldi gépekének - fűzte hozzá. A gépek ára egyébként azért ilyen kedvező, mert a HM cége kizárólag magyar termékekből és munkaerővel oldotta meg a fejlesztést, ráadásul minden alkatrészt saját szakembereik terveztek - mondta.
A további fejlesztésekkel kapcsolatban megemlítette még az úgynevezett kettős felhasználású midibuszt, amelyen a Volvóval közösen dolgoznak, de ebben a Rábának is kiemelt szerepe lehet. A buszok alkalmasak lesznek majd arra, hogy szélsőséges körülmények között is közlekedjenek, így elsősorban katasztrófavédelmi területen lehet felhasználni őket.
Szólt arról is, hogy már elkészült egy olyan speciális járműfelépítmény, amely kifejezetten a tűzszerészek munkáját könnyíti meg. Ezzel kapcsolatban egyelőre bővebb részleteket nem kívánt elárulni, ugyanakkor megemlítette, hogy a víztisztító berendezést és az új felépítményt hétfőn mutatják be a nyilvánosságnak.
A minisztérium tulajdonában lévő cégek - amelyek ma már integráltan működnek - felelősek a honvédség különböző fejlesztéseiért, profiljukba tartozik ugyanakkor a szovjet technológia modernizációja is. A helyettes államtitkár példaként említette a régi analóg radarok digitalizálását, amivel egyebek mellett az energiaigényüket lehet csökkenteni. A világ országainak körülbelül a 60-70 százaléka egyébként szovjet haditechnikát használt a múltban, és még most is jelentős számban rendelkeznek ilyen eszközökkel - fűzte hozzá.
Kedvező a lehetőség, de alaposan figyelni kell az előírásokra a belső szabályok kialakítására során.
Az idénymunkásokat foglalkoztató vállalkozásoknak kihívás a szabályok szigorodása.
Főszabály szerint a munkabért forintban kell fizetni. Vannak azonban kivételek, amely esetekben ettől el lehet térni.
A kamatcsökkentést követően megugrott az érdeklődés a Széchenyi Kártya Max Plusz beruházási hiteltermékei iránt.
„A bukásoktól, brutális sérülésektől való félelem folyamatosan bennem van” – meséli Valter Attila országútikerékpár-versenyző a Penge podcast legújabb adásában, ahol arról is beszélget Szilágyi Áronnal és Kenyeres Andrással, hogy milyen gondolatok futnak át az agyán egy esés után, mekkora nyomást jelentett számára a 2021-es berobbanása, és milyen hatással vannak rá a kommentek.
Novák Előd szerint a Fidesz hülyét csinál magából.
Hosszú hallgatás után jelentkezett a kormányközeli közvélemény-kutató.
A műsorvezető kiáll a szombati felvonulók mellett és drukkol, hogy békés legyen a rendezvény.
Nehéz-Posony Kata, a HVG ügyvédje minden kérdésre válaszol.
A jelentős indulótőkével is megtámogatott alapítvány már dátumot sem mond, mikorra várható a régóta ígért beruházás.