Vámháború: Hol tartunk most? Mire kell készülniük a vállalatoknak?
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
„Amikor kiderült, hogy Gyulay Zsolt olimpiai bajnok, Hungaroring-vezér kerül a Nemzeti Dohánykereskedelmi Nonprofit Kft. élére, sportolók tucatjainak csillant fel a szeme, hogy trafikot kellene nyitni. De aztán elkezdtek számolni, és hamar belátták, jobb, ha nem pályáznak. Most viszont, hogy a lottó- és alkoholárusítás joga is felmerült, megint mindenki tűkön ül” – vázolta a jövő évtől koncesszióhoz kötött cigarettaárusítást övező felbolydulást a HVG-nek egy kereskedő.
Mert bár a múlt héten megjelent előzetes pályázat szerint az állam a vártnál alacsonyabb koncessziós díjat kér a majdani dohányboltosoktól, szakmai becslések szerint így is csak annak éri meg belevágni az üzletbe, aki beéri havi nettó 60-80 ezer forint körüli jövedelemmel. Ezt jócskán feljebb tornázhatja azonban Lázár János, a Miniszterelnökséget vezető államtitkár és trafiktörvényügyi illetékes frissiben benyújtott módosító indítványa, amely a cigarettatermékek mellett a sorsjegyek és lottószelvények 4–11,5 százalékos jutalékkal kecsegtető eladását is engedélyezné. Sőt úgy hírlik, a tömény alkoholok forgalmát is a trafikokba terelheti a kormány.
Arról, hogy a szociális programként indult cigarettaárusítás zsíros üzletté válhat-e, a HVG e heti számában olvashatnak.
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Összefoglaló a kedvezményes konstrukciók feltételeiről: mire, milyen feltételekkel lehet igényelni ilyen forrást?
A képzések támogatása segíti az alkalmazkodóképességet és termelékenység javítását - a vállalkozások széles köre számára érhető el ehhez pályázati forrás.
Az üzlet értéke mellett az adásvétel adózási következményeit is érdemes számba venni, legyenek a szereplők cégek vagy akár magánszemélyek.
Az Onet és Bloomberg úgy tudja, elismernék az orosz területi nyereségeket.
A kabinet szerint kiemelt nemzetgazdasági érdek fűződik a dunakeszi járműgyártás fenntartásához.