Majdnem szabályozott pénzügyek helyett biztos pillérek
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
A kormány célja az egységes tarifarendszer kialakítása a közösségi közlekedésben - mondta Fónagy János, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium parlamenti államtitkára csütörtökön.
A közösségi közlekedést naponta 7 millió ember használja, a történelmileg kialakult negyvenféle kedvezmény következtében azonban csupán az utasok 20 százaléka vesz teljes áru jegyet - mondta a politikus a XIV. Nemzetközi Közlekedési Konferencián, Szegeden levetített videoüzenetében.
A rendszert - a nagy társadalmi csoportok teherbíró képességét figyelembe véve - úgy kell átalakítani, hogy az elsősorban üzleti alapokon nyugvó kedvezmények ne szociális célokat szolgáljanak, hanem javítsák a cégek utasvonzó képességét és végső soron a szolgáltatások színvonalát – tudatta az államtitkár.
Márton Péter, a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő főigazgatója elmondta, a Volán-társaságok átszervezésének célja a költségvetési források hatékony felhasználása, a közszolgáltatás fenntartása, színvonalának javítása.
Az átalakulás indokoltsága nem kétséges, a jelenlegi struktúra hosszú távon nem működhet. A 23 Volán-társaság heterogén módon működik, a fajlagos költségekben akár 100 százalékos eltérések is tapasztalhatók – hangsúlyozta a szakember.
A regionális társaságok kialakításától a belső folyamatok racionalizálása mellett - a közös beszerzések hatásaként - jelentős költségmegtakarítás is várható, így a cégek eredményesebben készülhetnek föl a 2016-os piacnyitásra is – mondta a főigazgató.
A kormány által elfogadott koncepció szerint 2014 végére elérendő cél, hogy hét regionális társaság működjön. Ennek érdekében első lépcsőben 2013. január 1-jétől hat regionális holdingot alakítanak ki a Volánbusz Zrt. mellett, a jelenleg működő Volán-társaságok jogi önállóságának megtartásával – mondta Márton Péter.
A közeljövő feladatai közül a szakember a menetrendekben előforduló átfedések kiszűrését emelte ki, hozzátéve ennek úgy kell megtörténnie, hogy a szolgáltatások színvonala nem eshet.
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Már párszáz milliós hitelnagyság esetén is – akár több tízmillió forinttal – többe kerülhet cégünknek, ha csupán a kamatszint alapján döntünk.
Az elektronikus aláírásoknak egyre nagyobb a szerepe, de a különböző típusok közötti különbségek nem mindig egyértelműek.
A rendszerváltás idejének hangulatát lehetett érezni abban a tömegben, ahol a legtöbben legfeljebb gyerekek voltak akkoriban.
A tömeg emberekből áll – őket mutatjuk meg külön-külön és együtt a HVG fotósainak szemével.
A Tisza Párt és a fővárosi csőd sem maradt ki.
Hatalmas. Ez minden idők legnagyobb Pride felvonulása. Ha nem hiszi, nézze meg a videókat.
Beszédek a 30. Budapest Pride-on.
A Tisza elnöke szerint látszatpolitizálás folyik trükkök százaival és hazugságokkal.
Freddie Mercury kezében sem állt ilyen hetykén a vasaló.
Szerinte a kérdés csak az, ki akarja-e tenni annak a gyerekeit, amit az elmúlt tíz évben ő is átélt.
„Jó hazafi harcoshoz” méltón tette közzé, hogy 100 százalékos magyar érettségit tett.
Közéjük Charles Leclerc fért be.