szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Minden bizonnyal idén is a lapostévék lesznek a karácsonyi ajándékozási szezon slágerei. A tavalyi év végi csúcsszezonban 10-11 milliárd forintért vásároltunk lapostévét, okostelefont, GPS-t, vagy akár Blu-ray lejátszót. Ez idén sem lesz másként.

A GfK Hungária előrejelzése szerint az utolsó egy hónapban bizonyos területeken az éves összforgalom egynegyede is realizálódhat - írja a penzcentrum.hu. Kisgépek (25 százalék), tv, rádió, hifi (22 százalék), és az IT készülékeknél (18 százalék). A penzcentrum.hu megkérdezte a nagy áruházláncokat, hogy milyen forgalomra számítanak, és melyek a slágertermékek a különböző árkategóriákban.

A Media Markt-nál december 10-e  körülre várják a vásárlási roham megindulását, várhatóan megugrik a televíziók, számítástechnikai eszközök, okostelefonok, kisebb értékű háztartási, konyhai eszközök iránt az érdeklődés. Népszerűek a táblagépek, elektronikus olvasókönyvek. Az Auchan-nél a műszaki termékek közül a karácsonyi időszak nagy slágerei általában a televíziók, kis háztartási gépek, illetve a barkácsgépek - és persze a mobiltelefonok. Míg az elmúlt években a GPS-ek örvendtek nagy sikernek, a közelmúltban az okostelefonok voltak keresettek. Mobiltelefon, tévé, házimozi, laptopok - ezek a népszerű termékek.

A Panasonic-nál a legnagyobb forgalmat a síkképernyős televízióktól várják, hiszen ez a kategória képviseli a szórakoztató elektronikai piac legnagyobb szeletét. Emellett a digitális fényképezőgépekből, videokamerákból és szépségápolási termékekből is komoly forgalomemelkedésre számítanak. A Sony-nál az okostelevíziók és a tabletek lesznek az idei karácsony slágertermékei. A japán cég magyarországi fióktelepének vezetője szerint a forgalom megegyezik a tavalyi év azonos időszakával.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!