Fiatalabbak a trolik, csak nem fut belőlük elég

Az év eleje óta bevezetett új trolibuszmenetrendhez egyelőre nincs elegendő jármű. Ennek három oka van: kivonták a napi forgalomból a régi szovjet trolikat, a helyükre lépő MAN trolik, illetve a felújított Ikarusok túlnyomó része viszont jó, ha tavasszal munkába állhat. Több mint 900 millió forint így is "elköltődött".

  • hvg.hu
Fiatalabbak a trolik, csak nem fut belőlük elég

A BKV Figyelő blog új posztjában annak járt utána, milyen felújításokat, mennyiből végeztek el a külföldről beszerzett és a hazai használt trolikon, és hogy ezek milyen hatással vannak a fővárosi trolibuszflottára. A felsorolásból kiderül, hogy a legtöbbet, 420 millió forintot a BKK és a BKV a MAN-ok lokalizálására költött el (de jelenleg csak 8 közlekedik jelenleg), de modernizációra összesen 908,8 millió forintot költöttek el.

Az öreg, szovjet gyártmányú ZIU-k nyugdíjazásával egyébként a flotta életkora jelentősen fiatalodott, a tavaly év végi 18,2 év helyett jeleneg "már csak" 15,6 év.

Útmutató cégvezetőknek

Útmutató cégvezetőknek

Aktuális pályázatok

Összefoglaló az aktív pályázatok legfontosabb feltételeiről: kik pályázhatnak, mekkora összeget lehet igényelni, mire fordítható az elnyert támogatás.

Mikor jó egy céges hitelajánlat?

Már párszáz milliós hitelnagyság esetén is – akár több tízmillió forinttal – többe kerülhet cégünknek, ha csupán a kamatszint alapján döntünk.