szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Újabb fejezet zárult le a cseh Budweiser és az amerikai Anheuser-Busch (AB) közötti névhasználati vitában: az amerikai cég ezentúl kizárólagosan használhatja a "Bud" elnevezést az Európai Unióban forgalmazott Budweiser sörökre. Erről döntött kedden az Európai Bíróság.

Az AB többnyire "Bud" márkanéven értékesíti ezen söreit azokban az országokban - elsősorban az Európai Unióban -, ahol nem illeti meg a Budweiser márkanév használatának joga. 

A bíróság keddi döntése értelmében a cseh Budweiser cég csak az eredeti néven, azaz Budejovicky Budvar néven adhatja el termékeit annak ellenére, hogy a "Bud" elnevezést Franciaországban, Olaszországban, Portugáliában és Ausztriában levédette. A bíróság szerint ezen a néven csak elhanyagolható mennyiségű sört forgalmazott a cseh vállalat. A Budweiser használatával már más helyzet, mert ennek használata továbbra is a cseheket illeti meg. 

A Budweiser és Bud név használati jogáért hosszú idő óta verseng a cseh és az amerikai vállalat, hol az egyik nyer, hol a másik. A Budweisert Amerikában a legnépszerűbb sörök között tartják számon, Európában viszont az Anheuser-Busch 2009-ben elvesztette azt a pert, amelyet a Budweiser márkanév európai bejegyzése érdekében indított. Az EU bírósága arra hivatkozott, hogy a Budvar sörgyár már 1958-ban levédette a márkanevet egyebek között Franciaországban, Ausztriában és az akkori Csehszlovákiában.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!