szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Az államilag kreált és a piacra erőltetett Erzsébet-utalvány tavaly alaposan átrajzolta a hazai cafeteriapiacot. Az ügyfelei jelentős részét elvesztő francia Sodexo azonban úgy látszik, van annyira kreatív, hogy új pályát találjon magának. A rezsiutalvány és a gyorsabb ellátást ígérő egészségbiztosítás könnyen lehet akár a piac új üdvöskéje is

Az Index információi szerint bár az Erzsébet-utalvány megjelentetése és a kormány utalványt támogató adóváltoztatásai drasztikusan visszavágták a béren kívüli juttatásokra specializálódott szolgáltatók mozgásterét, a Sodexónál nem csak brüsszeli panaszra, de innovatív fejlesztésre is futotta. A francia hátterű Sodexo Pass Hungária Kft. két újfajta szolgáltatás bevezetésében már annak lehetőségét látja, hogy hosszú távon is jelen lehessen a magyar piacon.

A munkavállalói kiadástípusok statiszitkai adatai szerint a magyar jövedelmek 34 százalékát rezsire, lakásfenntartásra, hírközlésre és háztartási energiára költjük. A Sodexo erre épülő új utalványos szolgáltatással állt elő, amivel a lakossági fogyasztó például a tévé-, internet vagy telefonszámláját is egy, a bérrel szemben jóval kedvezőbb adózású juttatáson keresztül fizetheti ki - írja az index.hu.

Egy másik újítás, hogy a cégek adómentes juttatásként adhatnak egészségbiztosítást a dolgozóiknak a Sodexo Egészségbiztosítás névre keresztelt szolgáltatással, így a cég szerint a munkavállalók gyorsan és magas színvonalon kaphatnak orvosi ellátást, aminek a következménye, hogy hamarabb térhetnek vissza a munkába.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!