Kihívások és lehetőségek – mire számítanak az európai vállalkozások?
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
Nem tudni, mikorra vezetheti be az új menetrendet és léptetheti érvénybe az új vonalhálózatot Pécsett a Tüke Busz Zrt., miután a pécsi szolgáltató egyelőre mégsem tud használt csuklós buszokat vásárolni - írta a bama.hu Baranya megyei híroldal. A kinézett genfi Volvókat a portál szerint megvette ugyanis a Tüke Busz elől a BKK. A BKK szerda reggel nemcsak a bama.hu, hanem a VEKE keddi állításait is cáfolta.
A BKV azt a 25 Genfből származó, de már egy ideje Csepelen állomásozó használt Volvo-buszt vásárolta meg a múlt hétvégén, amelyekre a pécsi Tüke Busz is szemet vetett - írta a bama.hu. A portál szerint a pécsi közlekedési cég most ezért nem tudja, mikorra vezetheti be az új menetrendet és léptetheti érvénybe az új vonalhálózatot.
A bama.hu szerint a Tüke Busz lehetőségeinek megfelelően nézték ki a használt, de jó állapotú buszokat és a pécsi cégnél olyan beszerzési pályázatot jelentettek meg az év elején, amely tökéletesen ráillett a Volvókra. A beszámoló szerint a kiírásra pályzott is a genfi Volvókat tulajdonló cég, de hiánypótlásra kellett őket kérni. Most a bama.hu szerint nincs mentő ötlet a Tükénél arra, honnan szerezzenek be gyorsan megfelelő járműveket Pécsre.
A BKK nem tud arról, hogy Pécs ezeket a buszokat szeretné megvásárolni vagy más használt járműveket. A BKV nyílt közbeszerzési eljárást írt ki, ahol a buszok tulajdonosa minden szempontot mérlegelve ajánlatot tett. Ha a buszokat más vevő megvette vagy akár csak lefoglalta volna, vélhetően felelősen nem tett volna ajánlatot a cég a buszokra – reagált szerda reggel a BKK.
BKK: a genfi használt Volvók sosem jártak Budapesten
A Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület kedden élesen bírálta a használt genfi buszok beszerzését. Állításuk szerint a járművek kétes műszaki állapotúak, korábban is jártak már Budapesten, és akkor sok baj volt velük. Ráadásul 2008 februárjában ugyanezek a járművek okozták a BKV egyik előző vezérigazgatójának, Antal Attilának a bukását, és döntötték el a végül Hagyó Miklósig terjedő dominósort – írták közleményükben.
A Budapesti Közlekedési Központ szerint nem igaz, hogy ezek a buszok már közlekedtek egyszer Budapesten, és sok baj volt velük akkor. A Volvo 7000A-as típusú járművek soha nem jártak Budapesten, sem villamospótlásban, sem más vonalon. A Nógrád Volán valóban üzemeltetett már használt Volvókat Budapesten, de idősebb, máshonnan származó és teljesen más típusú buszokkal volt néhány éve rendszeres probléma, ami miatt azok a buszok végül nem maradtak a fővárosban. A most beszerzett buszoknak sem konstrukciósan, sem más módon nincs köze ezekhez a járművekhez – írják a BKK Facebook-oldalán.
A BKK azt is közölte, hogy a 2008-as használtbusz-botrányban valóban ezek a buszok szerepeltek, de mivel a tender a magas ár és az egyéb kapcsolódó ügyek miatt meghiúsult, a most beszerzendő járművek végül nem kerültek Budapesten forgalomba. Akkoriban a felügyelőbizottság tagjaként Vitézy Dávid valóban ellenezte a buszok beszerzését, melynek indokát a mostani beszerzési ár éppen alátámasztja. A buszokat most teljesen más cég szállítja, mint akkoriban a tenderen ajánlatot adó vállalkozás és az ár nagyjából a negyede az akkorinak.
A genfi közlekedési vállalat a Volvo 7000-eseket a budapesti viszonyokhoz képest fiatalon lecserélte, így ezek a járművek jobb állapotban vannak, mint akár a budapesti, kicsit fiatalabb Volvók. Egy használt, 12 éves busznál biztosan lesznek kisebb meghibásodások, de várakozásaik szerint ezek mértéke nem haladja meg a busz életkorából műszakilag adódó szintet és várhatóan alatta marad a 19-24 éves buszok meghibásodási szintjének. Az érkező használt buszokat csak érvényes műszaki vizsgával veszik át – ígérte a BKK.
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
A tranzakciós illeték kiterjesztése jelentősen átalakíthatja a Revolut és más neobankok vállalati díjstruktúráját.
Adózási és adatszolgáltatási kötelezettségek 2025. július 16. és 2025. augusztus 31. között.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Nagy feltűnést keltett és sok díjat elnyert A fehér várkastély című, Japánban, az Edo-korban játszódó társasjáték. Az alapötlete olyan, hogy elsőre nem is érti az ember, hogy lehet ezt kivitelezni, de az első játék után kiderül: A fehér várkastély rászolgált a sikerére.
Pálinkás József, az MTA volt elnöke a Népszavának arról is beszélt, hogy a magyar kormánynak nincs semmiféle tudománypolitikája, csak kósza ötletei.
A Gyurcsány-tánc óta nem láttunk ilyet.