szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) megállapította, hogy az Antenna Hungária tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott a MinDigTV Extra csomagokat népszerűsítő kommunikációs kampányaiban, ezért a versenyhivatal 30 millió forint bírságot szabott ki a cégre.

A GVH csütörtöki közleménye szerint annak vizsgálatára indítottak eljárást, hogy az Antenna Hungária Zrt. tájékoztatásai megtévesztették-e a fogyasztókat. A vállalkozás a csomagokat - alapcsomag, családi csomag, HBO programcsomag - három kampányban népszerűsítette, többféle kommunikációs eszközt, például televíziós és rádiós felületet, saját honlapot, plakátot, szórólapot alkalmazva.

A GVH szerint egyes reklámokban a fogyasztók valótlan információkat kaptak az általuk fizetendő költségekről, mivel több hirdetésben nem szerepelt az a fontos információ, hogy a kínált kedvezményes ár a hűségidőnek csak az első néhány hónapjában fizetendő összeg.

Az egyes reklámokban megjelent üzenet ezen kívül azt a benyomást kelthette a fogyasztóban, hogy a szerződéskötést követően csak a kedvezményes havidíjat kell kifizetnie, más fizetési kötelezettség nem terheli. Ez azonban nem volt igaz, mert a jelentősebb mértékű aktiválási díjat is fizetni kellett, illetve a fogyasztónak a szolgáltatás igénybevételéhez szükséges dekódert vagy CA modult is kellett vásárolnia, ami szintén nem szerepelt a tájékoztatásokban.

A Gazdasági Versenyhivatal ezek alapján megállapította, hogy az Antenna Hungária tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott, amikor 2011. július 1. és december 31. között alkalmazott három reklámkampányának egyes elemei megtévesztő információkat tartalmaztak.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!