szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

Az internetes kémprogramok a tavalyi évben Európa-szerte 30 ezer ügyfelet károsítottak meg közel 10 milliárd forinttal. A probléma már Magyarországon is jelentkezett és tízmilliós veszteséget okozott a hazai ügyfeleknek. - írja az azenpenzem.hu.

A bankok az óvatosságra intő tájékoztatók után már szigorúbb biztonsági intézkedéseket vezettek be. Legutóbb az UniCredit jelezte ügyfelei részre, hogy a bejelentkezéskor megadott azonosítón és jelszón kívül nem kérnek más adatot az internetes csatornán keresztül. Az OTP a belépés mellett már a tranzakciókhoz is kódot küld sms-ben, a Budapest Bank ügyfelei pedig kizárólag csak telefonra kapják a jelzést. A CIB a netbanki jelszónál szigorított, a legutóbb használt 15 jelszót nem lehet újként megadni - írta Az én pénzem pénzügyi website.

A kémprogramok általában hamis üzeneteket generálnak, amelyek várakozásra szólítják fel a felhasználót, miközben a számlán nem engedélyezett átutalásokat bonyolítanak le. A hvg.hu is már írt a problémáról, amikor a Magyar Bankszövetség 2012 decemberében kiadott tájékoztatására hivatkozva felhívta a figyelmet a  megbízható vírusirtó és tűzfal használatára. Amennyiben az internetes ügyintézés során bármilyen szokatlantól eltérő működést tapasztalható, célszerű kilépni a programból és értesíteni a számlavezető bankot. Az említett biztonsági intézkedések betartása már csak azért is javaslott, mert egy esetleges netes rablás esetén a vírusvédelmi rendszer hiányában kevés esély van arra, hogy a pénzintézetek a kár egy részét visszatérítsék.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!