Itt az új MNB-program: jön a minősített vállalati hitel
Új minősített hitelterméke vezet be a Magyar Nemzeti Bank. Milyen előnyöket tartogat ez a lehetőség a vállalkozások számára?
Új alvállalkozói tendert kényszerült kiírni a Volánbusz, miután nyilvánvalóvá vált, hogy a Budapest környéki járatok átvételére kiszabott májusi határidőkre képtelen előteremteni elegendő járművet – írja a Népszabadság. A lap szerint könnyen elképzelhető, hogy még a BKV legöregebb buszainál is leharcoltabb járművek szállítanák májustól az utasokat Budapest környékére, de garantált a zsúfoltság is.
Új alvállakozói tendert kényszerült kiírni a Volánbusz, miután nyilvánvalóvá vált, hogy a Budapest környéki járatok átvételére kiszabott májusi határidőkre képtelen előteremteni elegendő járművet – írja a Népszabadság csütörtöki száma. Ezúttal azonban nem buszokat, hanem szolgáltatást vásárolna az állami tulajdonban lévő társaság a 2013. május 1-je és 2014. január 31-e közötti időszakra.
A kiírásban közölt paraméterek – a szólóknál 11 méter, a csuklósoknál 16,5 méter –, illetve a 25 éves korhatár azt jelzi a lap szerint, hogy a cég erős lépéskényszerben van. A társaság szinte bárkivel bármilyen járműre szerződne, csak időben álljanak forgalomba.
A Népszabadság szerint így könnyen elképzelhető, hogy még a BKV legöregebb buszainál is leharcoltabb járművek szállítanák májustól az utasokat Budapest környékére, de garantált a zsúfoltság is, mert a pályázatkiírók 35-40 százalékkal kisebb teljesítményre kértek ajánlatot.
Az érintett kilenc Budapest környéki településre (Budakeszi, Diósd, Gyál, Nagykovácsi, Pécel, Solymár, Szigetszentmiklós és Törökbálint) most 27 nappali és 8 éjszakai vonalon összesen 132 autóbusz jár, májustól ez aligha maradhat így – olvasható a lapban. A BKV Fürst Közlekedési Szakszervezet elnöke, Gólián Zsolt a februári tüntetésen jelezte: 15 perc helyett óránként járnak majd a buszok, éjszaka pedig egyáltalán nem, és még át is kell szállni a városhatáron a BKV-buszokra.
Völner Pál, az NFM infrastruktúráért felelős államtitkára szerdán egy tárgyaláson megígérte a szakszervezeteknek, hogy a Volánbusszal folytatott tárgyalásokba őket is bevonják és azzal nyugtatott, hogy év végéig nem változik semmi.
A BKV-szakszervezetek szerint ha májustól továbbra is a fővárosi közlekedési cég üzemelteti a járatokat a Volánbusz alvállalkozójaként, akkor minden marad a régiben. A buszok ugyanabból a garázsból indulnak, ugyanazok vezetik és a régi vonalat futják be – mondta a Népszabadságnak Nemes Gábor, az Egységes Közlekedési Szakszervezet elnöke, hozzátéve: az érdekképviseletek ennek ellenére fenntartják a sztrájkkészültséget a jubileumi kifizetések elmaradása, illetve a bértárgyalások elakadása miatt.
Új minősített hitelterméke vezet be a Magyar Nemzeti Bank. Milyen előnyöket tartogat ez a lehetőség a vállalkozások számára?
Kedvező lehetőség a likviditás javítására feldolgozóipari vállalatok számára.
A kiberbiztonsági követelmények teljesítése érdekében további fél év felkészülési időt kaptak az érintett szervezetek.
Az idén hatalmas, 774 milliárd forintos keretösszeg keresi a helyét a GINOP Plusz programban.
A Fidesz meg akarja mutatni, hogy a pártnak van valós társadalmi bázisa, szavazói önbizalmát növelné a digitális honfoglalással – mondja a politológus. De kiket céloz meg Dopeman podcastjával? És ad majd interjút független médiának is?
Hatvanpuszta egy gazdaság a semmi közepén, vendégház és medence azért kellett, mert nagy a család – magyarázta Orbán Győző.
Sajnos arról nem osztott meg részleteket Orbán Győző, hogy az antilop-, vagy a zebratenyésztés lesz-e a gazdaság a főprofilja – írta a Tisza Párt elnöke.
„Egy ilyen tragédián nem lehet túl lenni” – állítja az énekes.
Ismét az X-en szólalkozott össze Szijjártó Péter és az ukrán kollégája, Andrij Szibiha.