szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Új alvállalkozói tendert kényszerült kiírni a Volánbusz, miután nyilvánvalóvá vált, hogy a Budapest környéki járatok átvételére kiszabott májusi határidőkre képtelen előteremteni elegendő járművet – írja a Népszabadság. A lap szerint könnyen elképzelhető, hogy még a BKV legöregebb buszainál is leharcoltabb járművek szállítanák májustól az utasokat Budapest környékére, de garantált a zsúfoltság is.

Új alvállakozói tendert kényszerült kiírni a Volánbusz, miután nyilvánvalóvá vált, hogy a Budapest környéki járatok átvételére kiszabott májusi határidőkre képtelen előteremteni elegendő járművet – írja a Népszabadság csütörtöki száma. Ezúttal azonban nem buszokat, hanem szolgáltatást vásárolna az állami tulajdonban lévő társaság a 2013. május 1-je és 2014. január 31-e közötti időszakra.

A kiírásban közölt paraméterek – a szólóknál 11 méter, a csuklósoknál 16,5 méter –, illetve a 25 éves korhatár azt jelzi a lap szerint, hogy a cég erős lépéskényszerben van. A társaság szinte bárkivel bármilyen járműre szerződne, csak időben álljanak forgalomba.

A Népszabadság szerint így könnyen elképzelhető, hogy még a BKV legöregebb buszainál is leharcoltabb járművek szállítanák májustól az utasokat Budapest környékére, de garantált a zsúfoltság is, mert a pályázatkiírók 35-40 százalékkal kisebb teljesítményre kértek ajánlatot.

Az érintett kilenc Budapest környéki településre (Budakeszi, Diósd, Gyál, Nagykovácsi, Pécel, Solymár, Szigetszentmiklós és Törökbálint) most 27 nappali és 8 éjszakai vonalon összesen 132 autóbusz jár, májustól ez aligha maradhat így – olvasható a lapban. A BKV Fürst Közlekedési Szakszervezet elnöke, Gólián Zsolt a februári tüntetésen jelezte: 15 perc helyett óránként járnak majd a buszok, éjszaka pedig egyáltalán nem, és még át is kell szállni a városhatáron a BKV-buszokra.

Völner Pál, az NFM infrastruktúráért felelős államtitkára szerdán egy tárgyaláson megígérte a szakszervezeteknek, hogy a Volánbusszal folytatott tárgyalásokba őket is bevonják és azzal nyugtatott, hogy év végéig nem változik semmi.

A BKV-szakszervezetek szerint ha májustól továbbra is a fővárosi közlekedési cég üzemelteti a járatokat a Volánbusz alvállalkozójaként, akkor minden marad a régiben. A buszok ugyanabból a garázsból indulnak, ugyanazok vezetik és a régi vonalat futják be – mondta a Népszabadságnak Nemes Gábor, az Egységes Közlekedési Szakszervezet elnöke, hozzátéve: az érdekképviseletek ennek ellenére fenntartják a sztrájkkészültséget a jubileumi kifizetések elmaradása, illetve a bértárgyalások elakadása miatt.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!