Vámháború: Hol tartunk most? Mire kell készülniük a vállalatoknak?
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Noha a belföldi gázigények alig néhány százalékát tudnák belőle fedezni, Csehország szerint van potenciál a hazai palagáztermelésben. A "nem hagyományos gáztermelés" beindításához azonban a szénipari lobbin és a környezetvédőkön kereszül vezet csak út.
Még mindig nincsenek pontos és megbízható adatok arról, mekkora is Csehország nem hagyományos gázkészlete, mondja Jakub Groszkowski, a Közép- és Kelet-Európai Tudományos Intézet (OSW) szakértője a Natural Gas Europe online lapnak adott interjújában. Az írást szemléző energiainfo azt írta, hogy a már ismert adatok alapján a gázkeresletnek alig pár százalékot tudnának ilyen módon fedezni, de Prága így is kifejezetten támogatja a palagáztermelés csehországi felfuttatását. A csavar az eltökéltsgében az ,hogy ezt viszont alapvetően nem odahaza, hanem Lengyelországban szorgalmaznák.
A magyarázat szerint: ha az északi szomszédnál eljutnak kedvező árú, konstrukciójú termelési szintre, akkor annak (a terméknek is, a technológiai kiforrottságnak is) az egész régió a haszonlélvezője lehet. A paradigmaváltásnak azonban gátja lehet az, hogy Csehországban még ma is komoly hatalmi és szociális szálak kötődnek a feketekőszén energetikai célú, további termeléshez. Ugyanakkor - jegyzi meg Groszkowski - a környezetvédelmi miniszter a már készülő javaslatában a mélységi repesztéses fúrást szigorú regulákhoz köti majd.
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Összefoglaló a kedvezményes konstrukciók feltételeiről: mire, milyen feltételekkel lehet igényelni ilyen forrást?
A képzések támogatása segíti az alkalmazkodóképességet és termelékenység javítását - a vállalkozások széles köre számára érhető el ehhez pályázati forrás.
Az üzlet értéke mellett az adásvétel adózási következményeit is érdemes számba venni, legyenek a szereplők cégek vagy akár magánszemélyek.
Több nőjogi szervezet aggodalmát fejezte ki, hogy a marketing kampány nemcsak sminktermékeket, de a pornóipart is népszerűsítheti.