Szijjártó kínaiakkal egyezett meg a V0-s vasútvonalról

A Budapestet elkerülő V0-ás vasútvonal megvalósításáról írt alá szándéknyilatkozatot Dávid Ilona, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója és Jüan Li, a Kínai Vasútépítési Vállalat elnök-vezérigazgatója pénteken Budapesten a Palamentben.

  • MTI MTI
Szijjártó kínaiakkal egyezett meg a V0-s vasútvonalról

Szijjártó Péter, a Miniszterelnökség külügyi és külgazdasági államtitkára hangsúlyozta, hogy a keleti nyitás stratégia egyik fő célja, hogy a távol-keleti áruk jelentős része Magyarországon keresztül jusson el Nyugat-Európába. Ha a V0-ás vasútvonal 2017-re megépül, Magyarország a legversenyképesebb tranzitország lesz Kelet-Európában – jelentette ki az államtitkár. 

Szijjártó Péter kifejtette, hogy a magyar vasúti hálózat sugaras szerkezete, Budapest központúsága nem teszi lehetővé, hogy a tehervonatok versenyképes idő alatt átjussanak az országon kelet és nyugat irányban. Jelenleg 4-5 napot vesz igénybe a tehervonatok áthaladása Magyarországon, és ezt az időt szeretnék 1 napra csökkenteni a versenyképesség érdekében. Ehhez olyan vasútvonal megépítésére van szükség, amely lehetővé teszi, hogy a tehervonatok ne várakozzanak Budapest szűk áteresztő képessége miatt – jegyezte meg.

Az államtitkár emlékeztetett arra, hogy a kormány márciusban döntött a Budapestet délről elkerülő V0-ás vasúti vonal megépítésről, amely a Budapest–Szolnok- és a Budapest–Győr–Hegyeshalom-vasútvonalakat köti össze. A terv 113 kilométer hosszú, kétvágányú, villamosított vasútvonal megépítéséről szól, amely kizárólag tehervonatok közlekedésére szolgálna. Szijjártó Péter kiemelte: jelenleg több tárgyalás is folyik arról, hogy a V0-ás vasútvonalat a kínai miniszterelnök által bejelentett 1 milliárd eurós fejlesztési hitelkeretből valósítsák meg. A témát április 18-án, pekingi tárgyalásán is megvitatják. 

A V0-ás vasúti körgyűrű úgy nyeri el igazi értelmét, ha a magyar-ukrán határon lévő záhonyi logisztikai központot is felújítják, hogy a keleti áruk a lehető leggyorsabban tudjanak belépni az ország területére – mondta az államtitkár, aki szerint ezzel a V0-ás beruházással a nemzetgazdaság komoly előnyöket realizál, mert jelentős munkaerő hatása lesz, gyorsul és kiszámítható lesz a vasúti áruszállítás, bevételnövekedést hoz a vasúttársaságnak a pályahasználati díjból, a budapesti elővárosi vasútvonal leterheltsége csökken, ezzel a személyszállítás ütemezett menetrendjét tovább lehet fejleszteni. A tervek szerint a jövő év tavaszán megkezdik a kivitelezési munkákat, és ez esetben 2017-re elkészül a vasútvonal, és a nemzetgazdaság szolgálatába tud állni – fejtette ki az államtitkár. 

Jüan Li elmondta, hogy vállalatuk komoly vasútépítési tapasztalattal rendelkezik, és a MÁV szakembereivel közösen azon vannak, hogy minél előbb megkezdődjenek a munkák. A Kínai Vasútépítési Vállalat elnök-vezérigazgatója hangsúlyozta: mindent megtesznek azért, hogy a finanszírozási háttér adott legyen, a kínai és a magyar fejlesztési bankok között létrejöjjön az erről szóló megállapodás.

Útmutató cégvezetőknek

Útmutató cégvezetőknek

Nem félünk eléggé

Az elmúlt években drámaian nőtt a kibertámadások gyakorisága és súlyossága. A hazai cégek – különösen a kis- és középvállalkozások – kockázatérzékelése és felkészültsége azonban érdemben elmarad a helyzet által indokolt mértéktől.

Szomoru Miklós: Mi sem vagyunk tökéletesek, ne akarjunk tökéletes kertet!

Szomoru Miklós: Mi sem vagyunk tökéletesek, ne akarjunk tökéletes kertet!

Fél évig 5-6 ember volt kíváncsi a kertészeti tanácsaira, ma már közel kétszázezres követő tábora van Szomoru Miklós „Egy kertész kertje Pilisszentkereszten” blogjának. A kertészmérnök szerint, aki brit mintára magánkert-látogatásokat is szervez, nem kell heti 8 óránál többet dolgozni azért, hogy bárkinek virágzó oázássá váljon a kertje. Erre a legjobb példa virágpompában úszó birodalma.