Miért veszélyes halogatni a digitalizációt? Cégvezetőként ezeket érdemes átgondolnia!
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlata miatt 15 millió forintra bírságolta a Ryanair légitársaságot a Gazdasági Versenyhivatal (GVH).
A Ryanair a Malév csődjét követő hónapban, 2012 februárjában televíziós és rádió reklámokban, újságokban, a társaság honlapján megjelent tájékoztatásaiban kedvezményes áron kínálta repülőjegyeit.
A reklámokat a GVH több szempontból is vizsgálta, és megállapította, hogy a vállalkozás nem megfelelő módon hívta fel a fogyasztók figyelmét a jegyvásárlás járulékos költségeire, a foglalási díjra. Egyes reklámokban a foglalási díj nem, vagy észrevehetetlen módon került feltüntetésre, míg más hirdetésekben megjelent ugyan a foglalási adminisztrációs díj, azonban a ténylegesen felszámított mértéknél alacsonyabb összeggel.
A Ryanair azon állítása sem felelt meg a valóságnak, mely szerint a hirdetett kedvezményes jegyárak valamennyi Budapestről indított úti cél esetében igénybe vehetők, a kedvezményes jegyeket ugyanis csak néhány, kampányonként eltérő, meghatározott útra lehetett igénybe venni.
A bírság meghatározásánál a GVH súlyosító tényezőként értékelte többek között azt, hogy a jogsértés közel két hónapot ölelt fel, illetve - az intenzív kampánynak köszönhetően - a fogyasztók széles körét érintette. Szintén súlyosító körülményként vette figyelembe a versenyhivatal azt, hogy a Ryanair már korábban is tanúsított a fogyasztók megtévesztésére alkalmas magatartást.
Enyhítő körülménynek minősült ugyanakkor, hogy a fogyasztókat nem érte jelentős kár, hiszen az előzőektől függetlenül is igen alacsony árakon repülhettek a Ryanairrel, továbbá az is, hogy a vállalkozás később önként módosított tájékoztatási gyakorlatán.
A GVH ugyancsak tisztességtelennek találta a Ryanair azon gyakorlatát, hogy bár a magyar fogyasztókat megcélzó hirdetéseit magyar nyelven tette közzé a magyarországi elektronikus és nyomtatott sajtóban, szolgáltatásának legfontosabb feltételeit - az indulási időpontok változtatásának jogát, a repülőtéri illetékek változása esetén a különbség fogyasztókra történő áthárítását - 2012. március 29-éig nem tette magyarul is hozzáférhetővé sem a reklámokban, sem honlapján, sem az általános szerződési feltételek részeként.
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Bővült azon fejlesztési lehetőségek köre, amelyekre a Demján Sándor Tőkeprogramban forrást igényelhetnek a vállalkozások.
Javult a vállalkozások alkupozíciója: az árak konszolidálódtak, a kockázati prémiumok csökkentek, van verseny. Érdemes élni a lehetőségekkel.
Már egyetlen, megfelelően kiválasztott MI-eszköz révén is jelentős hatékonyságnövekedést érhetnek el a kisebb cégek is.
Ez a HVG heti gazdasági összefoglalója.