szerző:
HavariaPress/MTI
Tetszett a cikk?

A Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége (Feosz) április 17-én első fokon pert nyert a Fővárosi Törvényszéken a Magyar Telekom Nyrt.-vel szemben. A Feosz azért fordult a bírósághoz, mert a Telekom tranzakciós díjat számított fel azoknak, akik személyesen vagy postai úton fizették be számláikat. A Telekom fellebbez a döntés ellen.

A Feosz április 17-én első fokon pert nyert a Telekommal szemben a Fővárosi Törvényszéken. A szövetség azért fordult bírósághoz, mert a Telekom tavaly május 1-jétől kezdődően november 17-ig 142 forint tranzakciós díjat számított fel azoknak az ügyfeleinek, akik személyesen vagy postai úton egyenlítették ki számláikat.

A bíróság szerint a Telekom indokolatlanul korlátozta a fogyasztók számlakiegyenlítési lehetőségét, és semmi sem magyarázta azt, hogy a számla befizetésének módjai között különbséget tegyen, ugyanis a távszámla online alapon működő fizetési rendszer keretében, valamint a csoportos átutalási megbízással és az eseti banki átutalással történő számlafizetéskor nem számított fel külön díjat a fizetésért.

A bíróság egyetértett azzal is, hogy a vállalkozás úgy számította fel a 142 forintos tranzakciós költséget, hogy azt semmivel sem ellentételezte, indokolatlan megkülönböztetést alkalmazott a személyes, valamint a postai csekkes fizetési módot választó fogyasztók és a befizetés egyéb formájában számláit kiegyenlítő ügyfelek között.

A Fővárosi Törvényszék a fentiek miatt megállapította, hogy a Telekom tisztességtelenül alkalmazta általános szerződési feltételeit az érintett időszakban, ezért azokat érvénytelennek nyilvánította.

A Magyar Telekom azt közölte, továbbra is fenntartja, hogy a tavaly május 1-jével bevezetett, majd jogszabályváltozások folytán tavaly november 17-vel megszüntetett tranzakciós díjjal kapcsolatban a társaság eljárása minden tekintetben mindvégig megfelelt a hatályos jogszabályi előírásoknak.

A cég álláspontja szerint gyakorlatának helyességét támasztja alá a média és hírközlési biztossal létrejött megállapodás is, amelynek eredményeképpen a leginkább rászorulóként azonosított, a Telekomtól kizárólag vezetékes szolgáltatást igénybevevő nyugdíjas előfizetők igény esetén 2012. szeptember elsejétől mentesülhettek a tranzakciós díjfizetés alól.

A Telekom az első fokú ítélettel szemben fellebbezéssel kíván élni.

A társaság azt írta, a sárga csekk használatával kapcsolatos változásokkal is ösztönözni kívánta ügyfeleit a korszerű, hatékony fizetési módok, így az online és távszámlás befizetés használatára. A közleményben hozzátették, a szolgáltató jelentős előrelépést ért el a készpénzkímélő fizetési módok elterjesztésében, az ügyfelek felismerték ennek előnyeit, és a távszámlára áttérő előfizetők száma a dinamikus növekedésnek köszönhetően több mint duplájára emelkedett.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!