Vámháború: Hol tartunk most? Mire kell készülniük a vállalatoknak?
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Megalakították budapesti székhellyel, Nemzeti-MAL-A Alumíniumtermelő Zrt. néven az új állami tulajdonú timföldgyárat.
A társaságot ötmillió forint jegyzett tőkével március végén jegyezték be a cégjegyzékbe, fő tevékenysége az alumíniumgyártás. A vezérigazgató Eiterer Antal, a tulajdonosi jogokat egyedüli részvényesként a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt. gyakorolja.
Az ajkai timföldgyár felszámolását február 27-én rendelte el a Veszprémi Törvényszék egy hitelező kérelmére. A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) közleményben tudatta, hogy a cég irányítását a Nemzeti Reorganizációs Nonprofit Kft. állami vagyonfelügyelője vette át.
"Az azonnali és határozott kormányzati beavatkozással biztosítható a gyártáshoz szükséges ingatlanok és eszközök megtartása annak érdekében, hogy a termelés tovább folytatható legyen egy új, követelésektől mentes vállalatban" - hangsúlyozta az NFM.
Hegmanné Nemes Sára, az NFM vagyonpolitikáért felelős államtitkára akkor azt mondta, hogy a felszámolás során létrejön egy új, állami cég, amely átveszi a gyárat az eszközökkel és a dolgozókkal együtt. A vállalatot az eljárásban május végéig fizetési moratórium illeti meg, beszállítói nem függeszthetik fel folyamatos ellátását. A termelés a felszámolási eljárás alatt zökkenőmentes, a munkahelyek megmaradnak.
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Összefoglaló a kedvezményes konstrukciók feltételeiről: mire, milyen feltételekkel lehet igényelni ilyen forrást?
A képzések támogatása segíti az alkalmazkodóképességet és termelékenység javítását - a vállalkozások széles köre számára érhető el ehhez pályázati forrás.
Az üzlet értéke mellett az adásvétel adózási következményeit is érdemes számba venni, legyenek a szereplők cégek vagy akár magánszemélyek.
Több nőjogi szervezet aggodalmát fejezte ki, hogy a marketing kampány nemcsak sminktermékeket, de a pornóipart is népszerűsítheti.