szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Lengyelországban egy szerzetesrend, még ha közvetetten is, de a tőzsdére megy. A Produkty Klasztorne - Apátsági Termékek cég, mely licenszdíjat fizet ciszterci szerzeteseknek védjegyük, receptjeik és nyersanyagaik használatáért, a varsói tőzsde kisebb cégeknek szóló alternatív részlegén képviselteti magát. Lengyelországban a helyi gasztronómia feltámadásának lehetünk tanúi.

Bár Jézus nem volt a piacok nagy barátja, a pénzváltókat (kufárokat) is kigergette a templomból, egy csapat lengyel szerzetes, még ha közvetetten is, de arra készül, hogy belépjen a Varsói Értéktőzsdére - írja a Financial Times feltörekvő piacokkal foglalkozó blogja, a Beyondbrics. A Produkty Klasztorne (Apátsági Termékek) cég, mely licenszdíjat fizet ciszterci szerzeteseknek védjegyük, receptjeik és nyersanyagaik használatáért, a varsói tőzsde kisebb cégeknek szóló alternatív részlegén képviselteti magát. A vállalatnak tavaly 1 millió dollárt elérő árbevétele volt, emellett ugyanakkor 500 ezer zloty (kb. 150 ezer dollárnyi) veszteséget termeltek.

A cég ki szeretné építeni saját értékesítői hálózatát, ezzel tulajdonképpen azon más kiskereskedőket követnék, amelyek igyekeznek megfelelni a lengyel ételek és hagyományok iránti megnövekedett igényeknek. A cikk kifejti, hogy a lengyel konyha a 45 évnyi kommunizmus alatt súlyos csapást szenvedett, amikor az ételt gyakorlatilag csak arra használták, hogy a dolgozó munkások minél termelékenyebbek legyenek. Az utóbbi években azonban a lengyel gasztronómia feltámadásának lehetünk tanúi.

Wojciech Modest Amaro, az ország egyetlen Michelin-csillagos éttermének tulajdonása már-már fetisizálta a friss helyi termékek iránti kutakodást, és folyamatosan tradicionális lengyel receptekkel kísérletezik. Jerzy Mazgaj, az első üzletember, aki luxustermékeket hozott be Lengyelországba, pedig nemrég delikátláncot nyitott.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!