Milyen juttatások adhatók a munkavállalóknak a nyári pihenés finanszírozására?
Számos adómentesen vagy kedvezményesen biztosítható juttatási forma közül lehet választani.
A Jobbik az elmúlt években többször is javasolta a főként a multicégeket sújtó reklámadó bevezetését, először 2010. október 25-én szavazta le azt az Országgyűlés - közölte a párt parlamenti frakciója vasárnap. A Jobbik szerint a TV2 és az RTL Klub esetleges kivonulása Magyarországról komoly eredmény volna.
A Jobbik "üdvözli a kormány belátását, de fájó, hogy csak az EU nyomására hajlandó meglépni azt, s az egymillió magyar embert képviselő Jobbik javaslatát nem fontolták meg" - írta a párt közleménye.
Az ellenzéki párt azt írta, "a magyar nemzet kulturális szabadságharcának része a kereskedelmi médiumok, főként a két nagy tévétársaság megregulázása". A Jobbik szerint ezek Magyarországról való kivonulása komoly eredmény volna, egyben utat nyitna a színvonalas televíziós szórakoztatás, többek közt történelmi magyar játékfilmek, sorozatok gyártása előtt.
A közmédia nézettségének növekedése pedig reklámbevételeinek növekedésével is járna, ezért sem szabad meghátrálnia a kormánynak a kereskedelmi médiumok riogatásától - olvasható a közleményben.
A Jobbik a közlemény szerint – korábbi javaslatához hűen – csak annyi könnyítést adna a főként a multicégeket sújtó reklámadó kapcsán, hogy a társadalmilag hasznos világképet sugárzó hirdetések mentesülnének az adó alól, "például ha egy joghurtreklám szépnek és jónak állítja be a nagycsaládos életmódot".
A Nemzetgazdasági Minisztérium pénteken tette közzé a reklámadó bevezetéséről szóló törvényjavaslat munkapéldányát. E szerint az adó alanya a reklám közzétevője, alapja pedig az ebből származó nettó árbevétel lenne. Az adó mértéke sávosan emelkedne: 1 milliárd forint alatt nem kellene fizetni, majd 1 százalékot, az 5 és 10 milliárd forint közötti részre 10, az ezt meghaladó részre pedig 20 százalékot.
A két legnagyobb kereskedelmi tévé, az RTL Klub és a TV2 tiltakozott a reklámadó tervezett bevezetése ellen. A sajtóban megjelentek szerint a magyar RTL Csoport megdöbbenéssel értesült az Európában példa nélküli új adófajta, a reklámadó tervéről.
A kereskedelmi televízió szerint az adó egy teljes iparágat tesz tönkre, amely az elmúlt öt évben már így is bevételei felét elvesztette. A TV2 szerint a reklámadó bevezetésével több száz ember munkahelye kerülne veszélybe, alapvető, a nézőket 15 éve szórakoztató és tájékoztató műsorok szűnhetnek meg, emellett nem lenne pénz tömegtájékoztatásra, közszolgálati feladatok teljesítésére.
Számos adómentesen vagy kedvezményesen biztosítható juttatási forma közül lehet választani.
Összefoglaló a kedvezményes konstrukciók feltételeiről: mire, milyen feltételekkel lehet igényelni ilyen forrást?
Az idénymunkásokat foglalkoztató vállalkozásoknak kihívás a szabályok szigorodása.
Figyelembe kell venni azokat a feltételeket, amelyekkel mind a kiküldött, mind a társaság megfelel az adózási és számviteli előírásoknak, a rendeltetésszerű joggyakorlás elvéből következő elvárásoknak.
A magyar mesterségesintelligencia-szuverenitás irreális, a kis országok szűk szakterületi MI-fejlesztésekben lehetnek sikeresek. A kormány most már mintha tényleg komolyan venné az MI-t, de a politikai klíma (bevándorlásellenesség, keresztény fundamentalizmus, elszigetelődés az EU-tól) aligha kedvez egy alapjaiban nemzetközi iparág fejlesztésének. Ahogy a kormánystruktúra instabilitása sem.
Újabb fotót hozott a független országgyűlési képviselő.
Sokan rég elfeledett korok és távoli országok problémájának hiszik, de minap Európában is megjelent.
Szaporodnak a helyi önazonosság védelme nevében hozott rendeletek.
A miniszterelnök név szerint említette a Harcosok órája című YouTube-csatornának adott interjúban, de az elemző szerint ezzel neki nincs dolga.