Majdnem szabályozott pénzügyek helyett biztos pillérek
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) 15 alacsonyabb műszaki szintet nyújtó vasútvonalon az országos árnál 15 százalékkal olcsóbb, úgynevezett regionális menetjegyet vezet be június 1-jétől – közölte a tárca. A minisztérium folyamatosan elemzi a változtatás utasforgalmi és bevételi hatásait, és ha a tapasztalatok kedvezőek, az NFM nyitott a kedvezményes jegyárak alkalmazására további vonalakon is.
Az intézkedés a lakossági terhek mérséklése mellett közlekedésszakmai szempontból is fontos előrelépés, hiszen a vasút elsőbbségét erősíti a regionális forgalomban – közölte az NFM. A tárca szerint az alaptarifa csökkentésére a rendszerváltás óta nem volt példa a helyközi közösségi közlekedésben.
A kedvezményes árú jeggyel igénybe vehető vonalak köréről a MÁV-Start Zrt. javaslata alapján döntött a minisztérium. A leromlott műszaki állapotú szakaszokon elöregedett járművek közlekednek a lassújelek miatt hosszú menetidőkkel, naponta 4-12 járatban.
A regionális menetjegyet és bérletet a következő vasútvonalakon közlekedők vásárolhatnak a hirdetményekben jelzett vonatokon:
Esztergom – Almásfüzitő, Székesfehérvár – Komárom, Pápa – Csorna, Rédics – Zalaegerszeg, Balatonfenyves – Somogyszentpál, Székesfehérvár – Sárbogárd, Sásd – Komló, Balassagyarmat – Ipolytarnóc, Abaújszántó – Hidasnémeti, Karcag – Tiszafüred, Fehérgyarmat – Zajta, Mátészalka – Csenger, Szeged – Röszke, Lajosmizse – Kecskemét, Szentes – Orosháza.
Az érintett vonalak hossza összesen 549 kilométer, a szakaszokon tavaly 1,7 millióan utaztak. Tíz, korábban bezárt viszonylaton 2010 után indult újra a forgalom.
Az utasok első lépésben összesen 89 vonatra válthatnak az országos tarifánál 15 százalékkal olcsóbb regionális menetjegyet vagy regionális bérletet idén nyártól. A díjakban a szociálpolitikai és üzletpolitikai kedvezmények is érvényesíthetők. Regionális menetjegy kizárólag 2. kocsiosztályra és csak egy útra váltható. A regionális viszonylaton túl utazók esetében az országos és regionális tarifát felváltva alkalmazza a vasúttársaság.
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Már párszáz milliós hitelnagyság esetén is – akár több tízmillió forinttal – többe kerülhet cégünknek, ha csupán a kamatszint alapján döntünk.
Az elektronikus aláírásoknak egyre nagyobb a szerepe, de a különböző típusok közötti különbségek nem mindig egyértelműek.
A rendszerváltás idejének hangulatát lehetett érezni abban a tömegben, ahol a legtöbben legfeljebb gyerekek voltak akkoriban.
A tömeg emberekből áll – őket mutatjuk meg külön-külön és együtt a HVG fotósainak szemével.
A Tisza Párt és a fővárosi csőd sem maradt ki.
Hatalmas. Ez minden idők legnagyobb Pride felvonulása. Ha nem hiszi, nézze meg a videókat.
Beszédek a 30. Budapest Pride-on.
A Tisza elnöke szerint látszatpolitizálás folyik trükkök százaival és hazugságokkal.
Freddie Mercury kezében sem állt ilyen hetykén a vasaló.
Szerinte a kérdés csak az, ki akarja-e tenni annak a gyerekeit, amit az elmúlt tíz évben ő is átélt.
„Jó hazafi harcoshoz” méltón tette közzé, hogy 100 százalékos magyar érettségit tett.
Közéjük Charles Leclerc fért be.