szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Magyarországon az év elején 19 249 általános élelmiszerüzlet működött, 2 százalékkal kevesebb, mint egy évvel korábban. Nemzetközi összehasonlításban azonban még mindig elaprózott a hazai élelmiszer-kiskereskedelem, míg Magyarországon tízezer lakosra tizenkilenc üzlet jut, addig Szlovákiában tizenhét, Csehországban tizenöt, Ausztriában pedig hét - közölte a Nielsen piackutató cég kedden.

A hagyományos, főleg lakóhelyek közelében működő 200 négyzetméteres és kisebb üzletek számaránya az élelmiszer-kiskereskedelmi hálózatban 89 százalék az idén, nem változott a tavalyi és a tavalyelőttihez képest.

Az 50 négyzetméteres és kisebb boltok száma 3 százalékkal, 10 785-re csökkent, viszont az 51-200 négyzetméter közötti egységek száma 2 százalékkal, 6 421-re nőtt tavaly óta.

A hipermarketek száma eggyel bővült, 168-ra, a szupermarketek száma a tavalyi 574-ről 518-ra csökkent, a diszkontok száma pedig 488-ról 506-ra emelkedett.

A bolthálózat alakulásában közrejátszik, hogy a "plázastop" megállította a nagy eladóterű üzletek terjeszkedését, másrészt tavaly néhány Match szupermarketet és Profi diszkontot bezártak, míg zömük fokozatosan került más láncok tulajdonába - mutatott rá a Nielsen.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!