Kihívások és lehetőségek – mire számítanak az európai vállalkozások?
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
A magyarok több mint háromnegyede kedveli és hetente átlagosan négy alkalommal iszik tejet. A legnagyobb mennyiségben a falvakban élő háztartások vesznek tejet - írta a GfK Hungária.
Tejet szinte minden magyar háztartás vásárol, de mennyiségben 2 százalékkal kevesebb fogyott tavaly az egy évvel korábbinál a GfK Hungária Háztartáspanel adatai szerint.
A magyarok több mint háromnegyede kedveli és hetente átlagosan négy alkalommal iszik tejet. Egy vásárló egy évben átlagosan 31-szer vesz tejet, alkalmanként három liternyit tesz a kosarába - közölte a piackutató intézet szerdán.
Magyarországon a tartós tej a legnépszerűbb, a háztartások mintegy háromnegyede vásárolja. Kartonos és zacskós friss tejet tízből átlagosan öt fogyasztó vesz, míg kimért tejet csak kettő.
A zsírtartalom szempontjából a 1,5 százalékos tej fogy a legjobban, ezt követik a 2,8 százalékos zsírtartalmú termékek. Előbbit a háztartások háromnegyede, utóbbit a háztartások 60 százaléka vásárolja szívesen.
A legnagyobb mennyiségben a falvakban élő háztartások vesznek tejet, míg a legkevesebb tej a budapesti háztartásokban fogy.
A kereskedelmi csatornák közül a fogyasztók a legnagyobb arányban a hipermarketek, illetve a diszkontok hűtőiből vásárolnak tejet. A hipermarketek részesedése 23 százalékos volt tavaly. A diszkontok a 2010-es 15,6-ról 21,8 százalékra növelték részesedésüket 2012-re. A hazai láncok és a független kisboltok viszont visszaszorultak, az előbbiek részesedése 13,7, a kisboltoké 5,6 százalékos volt tavaly.
Az ízesített tejek iránti igény mintegy 6 százalékkal nőtt 2012-ben a megelőző évhez képest. A háztartások egyharmada vásárolt ilyen terméket tavaly, ám a tejhez viszonyítva lényegesen szerényebb mértékben fogyasztják a családok ezeket az italokat.
Egy átlagos háztartás kilenc liter ízesített tejet vásárol egy év alatt, alkalmanként átlagosan egy liternyit. A legkedveltebb a kakaós, amit az ízesített tejet vásárlók kétharmada vesz, ezt követi a kávé és a madártej íz.
Intenzív ízesítetttej-fogyasztók a 30 évnél fiatalabb háziasszony vezette, illetve a 40-50 év közötti háziasszony vezette háztartások - áll a GfK közleményében.
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
A tranzakciós illeték kiterjesztése jelentősen átalakíthatja a Revolut és más neobankok vállalati díjstruktúráját.
Adózási és adatszolgáltatási kötelezettségek 2025. július 16. és 2025. augusztus 31. között.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Nagy feltűnést keltett és sok díjat elnyert A fehér várkastély című, Japánban, az Edo-korban játszódó társasjáték. Az alapötlete olyan, hogy elsőre nem is érti az ember, hogy lehet ezt kivitelezni, de az első játék után kiderül: A fehér várkastély rászolgált a sikerére.
Pálinkás József, az MTA volt elnöke a Népszavának arról is beszélt, hogy a magyar kormánynak nincs semmiféle tudománypolitikája, csak kósza ötletei.
A Gyurcsány-tánc óta nem láttunk ilyet.