Vannak hatékony eszközök a devizapiaci kockázatok kezelésére
Az árfolyamingadozás feladja a leckét – főleg, ha importhányadot tartalmazó beruházást kell finanszírozni.
„Most már tisztán látom, hogy egy másodpercig sem volt esélyünk. Nem politizálunk, nincsenek kapcsolataink és valóban ’csak’ kisvállalkozók voltunk, akik ebből éltek” – ehhez hasonló történetekkel válaszolt néhány régi trafikos a Nemzeti Dohánykereskedelmi Nonprofit Zrt. felhívására, melyben arra kérte a trafiknyerteseket, osszák meg családi sikertörténeteiket és boldogságukat az állami dohánycég kollégáival.
"Tizennégy éve értékesítek dohányterméket 2 üzletben. 8 pályázatot adtam be, gondolván, a felét lezsírozzák, talán 1-2 jut nekem is. Amatőr, hiszékeny hülye voltam és elbuktam 8 x 32 ezer forintot..." – ilyen üzenetek tömkelegét küldték a hvg.hu-nak a trafikkárosultak, válaszul a Nemzeti Dohánykereskedelmi Nonprofit Zrt. felhívására, melyben arra kérte a trafiknyerteseket osszák meg családi sikertörténeteiket és boldogságukat az állami dohánycég kollégáival.
"...és én még az elején elgondolkoztam, hogy mi rontottunk el valamit. Mi sem kaptuk meg 17 év trafikműködtetés után a koncessziót. Most már tisztán látom, hogy egy másodpercig sem volt esélyünk. Nem politizálunk, nincsenek kapcsolataink és valóban 'csak' kisvállalkozók voltunk, akik ebből éltek" – írta egy másik károsult.
"Mit csináljak ezután a munkavállalóimmal együtt? Ez a munkahelyteremtés? Kis -és középvállalkozások segítése? Én hittem ebben. Nekünk ez nem politikai kérdés, hanem megélhetési! Ebbe a boltba fektettem családom minden megtakarítását, jelzálogot vettem fel a lakásunkra. A dolgomat jól végeztem. Most menjek az utcára gyermekeimmel együtt?" – folytatja egy harmadik a történetet.
Ugyanez egy másik boltosnál: "Amit közel 40 évig csináltam és nem is rosszul, szakmai gyakorlat, megfelelő képesítés, mindez a semmibe hull, mert alkalmasabbnak tartják a BAZ Megyei Kórház igazgatóját és más egyéb orvost. 15-15 trafikot nyertek családon belül. Én 3 dolgozómmal együtt pedig az utcára kerülök. Saját trafikomban egy élet munkája van."
Ezerszámra sorolhatnánk a hasonló történeteket, csak néhány továbbit említve:
"Nem tettek tönkre a multik, nem tett tönkre a válság, de az éhhalál szélére taszított a kormány egy rosszul megalkotott dohánykoncesszióval!"
"Mozgáskorlátozott házaspár, 21 éve trafikot vezet; elvették az önbecsülésemet, a becsületes munkához való jogot, az alapoktól egyedül építettem fel a vállalkozásomat, senki nem segített! Milyen jogon veszi el az, aki nem tett hozzá egy szalmaszálat sem?"
"12 év után mi is hülyék vagyunk hozzá. A férjemnek és édesanyámnak nyugdíj előtt, nekem gyedről nincs hová mennem. Egy középiskolás és egy óvodás gyermekünk van. Nem tudok mit mondani..."
"Családi vállalkozásban, férjemmel kis boltunkból tartjuk el magunkat és 3 kicsi gyermekünket. A forgalom felét a dohányáruk tették ki. Nem tudom, mi lesz júliustól. Talán 13 év munkája örökre eltűnik..."
Ha a cikket érdekesnek találta, látogasson el a hvg gazd Facebook-oldalra, és nyomjon rá egy "Tetszik"-et. Plusztartalmakat is talál!
Az árfolyamingadozás feladja a leckét – főleg, ha importhányadot tartalmazó beruházást kell finanszírozni.
Költséghatékony és magas minőségű szolgáltatások érhetők el, akár a teljes munkavállalói körre, akár csak a kulcspozícióban lévő alkalmazottakra.
Akkor igazán előnyös egy ilyen beruházás, ha a fogyasztás jelentős része egybeesik a napsütéses időszakokkal.
Milyen jogi megfelelési követelményekre kell figyelnie a vállalkozásoknak, ha MI-alapú eszközöket használnak a munkaügyi területeken?
A július 1-i határidő előtti utolsó pillanatban, a hétfői rendkívüli közgyűlésen dőlt el, hogy a fővárosi képviselők kiigazították a már korábban, konszenzussal elfogadott 2025-ös költségvetést, így van újra érvényes büdzséje a fővárosnak – év végéig. Ha nem így lett volna, durva korlátozásokkal és pénzügyi nehézségekkel járó állapotra kellett volna készülni.
A rendelkezés alól csak olyan kiemelt cégek mentesülnek, mint a MÁV vagy az MVM.
Arról is beszélt, ha szemmel lehetne ölni, Brüsszelben egy sortűzzel elintézték volna.
A kormánypárt támogatottsága pedig mélyponton van.
Ha erre nincs jó válasz, a százezres menet csak színes emléknek lesz jó.
A volt vezérkari főnök azt mondta, jobb lenne, ha például a kézigránát-baleset miatt elrendelt vizsgálat eredményét tennék közzé végre.
A légitársaság szerint még este tíz óra előtt újra felszállhatnak.